TimoCom overrasker med kreativ og anderledes reklame
It-udbyder starter kampagne for sine europæiske transportplatforme
Düsseldorf, 16/07-2013. "Hvis jeg besvimer lige om lidt, skal I ikke tage jer af det, ok? Jeg presser altid mig selv til det yderste." Det er en grå mandag morgen i fotostudiet nær Düsseldorf. Fragtbørsen TimoCom befinder sig lige midt i optagelserne til den nye paneuropæiske reklamekampagne. Foran kameraet står Nadine Dilly, som ud over sit job som fotomodel og skuespiller også arbejder som professionel fotograf: "Heldigvis havde jeg for nogle dage siden et job sammen med en komiker. Han gav mig nogle gode råd med hensyn til at skære ansigter." Om komikerens tips og tricks har givet pote er op til hver enkelt at bedømme.
Reklame der ikke virker som reklame
At reklamer inden for logistik ikke behøver at være kedelige og forudsigelige beviser it-virksomheden TimoCom fra Düsseldorf med sin nye kampagne. "Vi har fokus på de mennesker, som arbejder med vores produkter. Vi ønsker at levere mere end rene produktinformationer, vi vil også underholde lidt", forklarer Marketing Director Christof Thesinga. I den forbindelse er der blevet udarbejdet et helt nyt koncept og booket professionelle skuespillere, locations og udstyr. Det særlige ved denne kampagne er, at TimoCom ikke givet ordren til et eksternt reklamebureau, men satset på sin egen marketingafdelings kompetencer. Afdelingen bestående af 50 mand har udviklet, planlagt og udført næsten det hele selv – herunder oversættelserne til 24 sprog.
Printannoncer, flyer, microsite, video, social media
Virksomheden fra Düsseldorf starter med fire annoncer, som fortæller små hverdagshistorier fra transportbranchen. Her lærer læserne speditøren Pia, vognmanden Martin og transportkøberen Chris at kende på en sjov måde, og tilsammen repræsenterer de vigtigste kundegrupper inden for transportbranchen. "Selvfølgelig ønsker vi også at forvirre læserne en smule. Måske polariserer reklamerne jo oven i købet. Det er stadig bedre end at være ligegyldig", mener Thesinga. De trykte medier er dog kun en del af kampagnens brede spektrum. "Når man hører ordet reklame, er der mange, som først tænker på annoncer eller plakater. Men at være synlig online i form af microsites, bannere og social media-indlæg hører i lige så høj grad med", tilføjer TimoComs Marketing Director. Således kan Pia, Martin og Chris allerede nu ses på virksomhedens officielle hjemmeside. Snart endda også på video.