Moderigtig: TimoCom klæder Meyer & Meyer "på"
Skræddersyede løsninger overbeviser bruger nr. 100.000
Düsseldorf, 09/01-2014 – Sådan kan man også forstå mottoet "Klæder skaber folk", må Dennis Zimmerling, kommende merkonom inden for spedition og logistikservice hos Meyer & Meyer, have tænkt. For nylig blev han overrasket af repræsentanter for IT-virksomheden TimoCom, som ønskede ham tillykke med titlen "TimoCom-bruger nr. 100.000". Som en af Europas førende fashionlogistik-udbydere satser Meyer & Meyer ikke kun med stor succes på mode, men også på TC Truck & Cargo®, markedslederen blandt fragtbørserne i Europa.
Optimal kapacitetsudnyttelse for hele Europa
Meyer & Meyer, som er blevet stor med fashion, tilbyder sine kunder tjenesteydelser fra hele fødekæden – fra råstoflogistik til oplagring, bearbejdning og ordreplukning til varedistribution for detailhandlen. Den 20-årige Zimmerling har kun været med i knap 3 måneder og arbejder i Osnabrück, en af de i alt 22 afdelinger i Tyskland. Zimmerling er en af ca. 2000 medarbejdere i virksomheden, som blev grundlagt i 1902. Zimmerlings første arbejdsdag startede med hele to succesoplevelser: "Jeg blev instrueret i TC Truck&Cargo® af min kollega, hvor jeg med det samme fandt en egnet fragt. Og åbenbart blev jeg samtidig bruger nr. 100.000 uden at opdage det", fortæller Zimmerling stolt. For Gunnar Stüber, leder for Business Process Organisation hos Meyer & Meyer, er det kun i begrænset grad en tilfældighed: "Vi har været kunde hos TimoCom lige fra starten og har nu siden grundlæggelsen i 1997 anvendt TC Truck&Cargo® som hovedværktøj i alle vores disponentafdelinger. På den måde kan vi hurtigt og sikkert opnå den optimale udnyttelse af alle vores køretøjer i spotmarkedhandlen og undgår unødvendige og dyre tomkørsler." Takket være tilgangen til op til 450.000 kapacitets- og fragttilbud kan vi således også ved behov udbyde egne læs via børsen. Så kan det ikke overraske, at softwarevirksomheden nyder godt af efterhånden 100.000 tilfredse brugere.
Fragtbørser med ekstra funktioner
Meyer & Meyer dækker efterhånden 40 lande med sine logistikservices. Når varer fra fashion-, bil- eller cykelindustrien transporteres jorden rundt hver dag, har den bedste kundeservice og en højtspecialiseret infrastruktur førsteprioritet. "Dette krav kan vi kun leve op til med et nemt og optimeret transportmanagementsystem og en stærk partner. I den hurtigtvekslende fashionbranche med kollektionscyklusser, som bliver kortere, stiger betydningen af effektive ekstraværktøjer", siger Stüber. Derfor gør fashionlogistik-medarbejderen brug af muligheden for at planlægge ture og beregne kørselsstrækningerne individuelt ved hjælp af TC eMap® eller anbefaler sine lærlinge at kaste et blik på TimoCom transportbarometret flere gange dagligt for at udvikle en god fornemmelse for markedspriser som forhandlingsgrundlag. Fremover skal samarbejdet mellem de to virksomheder intensiveres via en forbindelse mellem egen disponeringssoftware og TimoComs fragtbørs. Med grænsefladen TC Connect kan køretøjs- og fragttilbud overføres automatisk fra det firmainterne speditionsprogram til TC Truck&Cargo®.
To familievirksomheder i vækst
De to udbydere tilbyder ikke mindst deres kunder et mangeårigt knowhow fra branchen. For Meyer & Meyer er der ligeledes fokus på nye teknologier, en innovativ vognpark, konsekvent genbrug samt solcellestrøm. Også TimoCom fokuserer på sit ansvar og handler som den miljøvenligste udbudsplatform konsekvent i henhold til miljøet. Virksomhedsintern sundhedsmanagement til medarbejderne og gode arbejdsomgivelser er ligeledes tæt forbundne med en forøgelse af effektiviteten. "Begge virksomheder investerer i fremtiden og repræsenterer virksomhedsværdierne udadtil – dette kendetegner deres succes", siger Stüber Denne tendens vil Dennis Zimmerling nok også følge i de kommende 3 år efter sin uddannelse. Han har nemlig i ordets sande forstand sagt ja til Meyer & Meyers og TimoComs skræddersyede løsninger.
Yderligere informationer finder du på www.timocom.dk og www.meyermeyer.de.