09.06.2015

Mere online end offline: TimoCom hjælper Spedition IFL til at få mere tid

Fragtbørsudbyder og engelsk speditionsfirma satser fuldt ud på internettet

(2)

Erkrath, d. 09.06.2015 – Hvilken speditør kender ikke til dette: Telefonen sidder som klistret til venstre øre fra tidlig morgen, højre hånd holder på pen og blok for hurtigt at kunne notere på- og aflæsningssteder, faxen står klar på arbejdspladsen til næste ordre, utallige telefonsamtaler og knap nok tid til en kop kaffe.  En sådan hverdag kender speditionsfirmaet International Forwarding Ltd (IFL) alt til. Virksomheden adskiller sig dog fra andre speditionsfirmaer, idet medarbejderne har tid til at udtænke strategier til at være et skridt foran konkurrenterne.

Speditionsfirmaet International Forwarding Ltd er en moderne virksomhed med hovedsæde i engelske Birmingham og beskæftiger over 60 medarbejdere. IFL tilbyder transporttjenesteydelser i hele Europa. De udføres enten af deres egne vognmænd eller også uddelegeres ordren til eksterne vognmænd, som man har haft et mangeårigt samarbejde med. For elleve år siden tog IFL det første skridt til at være foran konkurrenterne, da de begyndte at bruge fragtbørsen TC Truck&Cargo® fra TimoCom. Næsten dagligt bruger medarbejderne onlineplatformen for at udnytte deres kapaciteter bedre. Desuden gør de brug af den elektroniske branchehåndbog TC Profile® for hurtigere at komme i kontakt med deres forretningspartnere. Her har man allerede fundet flere partnere og har kunnet udvide forretningsnetværket yderligere. Ud over dette har IFL lagerarealer, som også udbydes i TimoComs lagerbørs. Og ofte forekommer det, at virksomheder lige nøjagtigt i regionen Midlands gør brug af lagerudbuddet med kort varsel.

 

TimoCom og IFL er linket sammen på flere måder

Via den effektive brug af fragtbørsen vinder IFL medarbejderne tid. Mens de hele tiden har fokus på at være et skridt foran deres konkurrenter, udvikler de også nye koncepter. Således er IFL online i de sociale medier. Platforme på de sociale medier bruges ikke kun til at udbrede aktuelle informationer fra firmaet, men også til at fortælle om f.eks. bemærkelsesværdige transportopgaver. Eftersom IFL og medarbejderne har god ekspertise mht. internetbaserede trends, er det en logisk konsekvens for dem at anvende TimoComs onlineplatform og udnytte de muligheder platformen giver.

IFL har sin egen Facebook-side, en LinkedIn-profil, et kundenyhedsbrev samt en virksomhedsblog. Salgsleder Andy Grubb siger: ”Vi er så aktive på de sociale mediers kanaler for at kunne komme i endnu tættere kontakt med vores potentielle kunder. Vi forsøger at forbinde alle kanaler med hinanden. Og det er faktisk sådan, at vi får den ene eller anden transportopgave mere, fordi man allerede kender os fra nettet.

 

Idet også TimoCom anvender nyhedsbreve, Facebook, Xing, Google Plus og Twitter til sin kommunikation, vil begge virksomheder fremover linke videre til hinanden. TimoComs Chief Representative Marcel Frings ser mulighederne står åbne: ”Vi kan sagtens forestille os fælles projekter med IFL. For eksempel kan vi udveksle links eller udarbejde emner i fællesskab. Vi vil se på dette potentiale.”

 

To moderne virksomheder viser, at det i dag på forskellig vis giver mening at udnytte internettets fordele for sig.

Download pressemeddelelse
Til toppen