Spørgsmål og svar om Messenger
Spørgsmål og svar om Messenger
Messenger er en kommunikationskanal for TIMOCOM Road Freight Marketplace, som er direkte integreret i fragtbørsen. Den muliggør hurtig, sikker og effektiv kommunikation mellem tilbudsgivere og potentielle leverandører direkte i forbindelse med et tilbud. Ved at bruge Messenger kan du reducere ventetiderne og samtidig øge effektiviteten i dine forretningsprocesser.
Messenger beskytter alle beskeder og data i overensstemmelse med TIMOCOM Marketplace-standarderne og fremmer dermed fortrolighed og sikkerhed. Integrationen i Marketplace giver dig kontrol over, hvem der har adgang til kommunikationen, og du kan være sikker på, at din kontakt har en registreret TIMOCOM-konto.
Derudover giver brugen af Messenger ikke kun øget sikkerhed, men giver også din kommunikation samme niveau af engagement som e-mail, hvilket hjælper dig med at opbygge professionelle relationer uden besvær.
Messenger er som standard indstillet som den foretrukne kommunikationskanal for fragt- og lastrumsindtastning. Hvis du ikke deaktiverer denne indstilling, vil dem, der leder efter tilbud, kun få vist Messenger som skriftlig kommunikationsmulighed. Det betyder, at du ikke behøver at holde øje med andre kommunikationskanaler og kan fokusere fuldt ud på dit arbejde.
Tilbudsoprettere angiver den foretrukne kommunikationskanal,når de indtaster tilbuddet. Du vil derefter se udvalget øverst til højre under kontaktmulighederne i det respektive tilbud. Hvis der vises en taleboble der, ønsker den person, der opretter tilbuddet, at blive kontaktet via Messenger.
I den nuværende version af Messenger bliver du informeret om nye beskeder via browsermeddelelser med et akustisk signal. På Road Freight Marketplace blinker chatknappen, så snart du har en ny ulæst besked i din indbakke. Fremtidige opdateringer vil også introducere muligheden for e-mailnotifikationer for yderligere at øge synligheden og gennemsigtigheden for nye indgående beskeder.
Hvis tilbud slettes, f.eks. fordi de allerede er taget, kan du stadig skrive beskeder i chatten, da der ofte er spørgsmål eller behov for information, efter at transportordren er afgivet. Alle chats gemmes i mindst 12 måneder, så du kan få adgang til alle relevante oplysninger og dokumenter på et senere tidspunkt.
Ja, brug af den tilbudsrelaterede Messenger er gratis for alle TIMOCOM-kunder.
Messenger tilbyder i øjeblikket følgende funktioner:
Udveksling af beskeder via chatvinduet: Alle beskeder vedrørende et tilbud er tilgængelige i kronologisk rækkefølge i chatvinduet.
Underretningsfunktion: Du bliver informeret om nye beskeder direkte på Road Freight Marketplace ved, at chatknappen blinker.
Push-meddelelser: Du vil blive informeret om modtagelsen af nye beskeder i browseren via en pop-up besked med et akustisk signal.
Udveksling af dokumenter (upload og download): Del relevante dokumenter som PDF/JPEG/PNG eller Word/Excel på op til 5 MB direkte i chatten.
Beskedcenter: Se alle dine samtaler på ét sted.
Taster-indikation: Du kan se, om den person, du taler med, er i gang med at skrive en besked.
Læst-markering: Følg med i, om din besked er blevet læst.
Emojis: Brug emojis til at gøre dine beskeder mere personlige.
Men det er kun begyndelsen – vi arbejder løbende på flere funktioner.
I de kommende måneder planlægger vi følgende trinvise udvidelser:
Oversættelse af beskeder: Automatisk oversættelse til alle markedspladssprog for at reducere sprogbarrierer og lette international kommunikation.
E-mail-underretninger: Du vil blive underrettet via e-mail, hvis du går glip af en chatbesked, for at tilskynde til hurtige svar.
Søgning og filtrering: Nem søgning og filtrering i chats, så du hurtigt kan finde specifikke beskeder eller samtaler.
Dette er dog kun en lille forsmag, og vi vil løbende holde dig orienteret om vores næste udviklingstrin.
Ja, Messenger er fuldt integreret i den mobile version af Road Freight Marketplace, så du kan bruge den på alle enheder.
Din feedback er vigtig for os! Du er velkommen til at bruge vores feedback-undersøgelse. Vi sætter pris på dine forslag, som kan hjælpe os med at forbedre Messenger og skræddersy den bedre til dine behov.