TIMOCOM Inkasso International: Din partner til debitorstyring
En del af vores Security & Payments Services
Hvad skal jeg gøre, hvis min ordregiver ikke betaler?
Så en forsinkelse ikke bliver til en tvist: TIMOCOM Inkasso
Gennem fairness og forståelse sørger vi for, at forholdet til din forretningspartner ikke lider skade. TIMOCOM Inkasso hjælper dig med følgende: Hvis en forretningspartner ikke betaler sit udestående til tiden, kan du trygt overlade sagen til den kompetente og pålidelige hjælp.
Send dine inkassoopgaver nemt og bekvemt online til øjeblikkelig behandling.
Pålidelig behandling af dine fordringer, så du kan koncentrere dig fuldt ud om din kerneforretning.
Med diplomatiske løsninger: Mere end 80 % af alle internationale inkassoopgaver afsluttes med succes.
Det kompetente team behandler din sag hurtigt, omkostningseffektivt og uden retssager.
Kommunikation på 27 forskellige sprog for optimal behandling af dine krav i hele Europa.
Med officiel myndighedsgodkendelse siden 2003: Nyd godt af vores omfattende erfaring.
Sådan gør du: Behandl inkassoopgaver med TIMOCOM
Beregn dine omkostninger med gebyrberegneren
Der aftales et behandlingsgebyr på 25 € i pr. ordre. Lykkes det TIMOCOM at inddrive det udestående beløb, skal ordregiveren betale provision ud fra beløbets størrelse, hvoraf bearbejdningsgebyret modregnes. Denne beregning sker i henhold til de lovmæssige bestemmelser i den tyske lov om advokatsalærer (RVG). Fastsæt dine gebyrer på få trin!
Det siger vores kunder om TIMOCOM Inkasso
Ofte stillede spørgsmål om TIMOCOM Inkasso International
Ja, inkassotjenesten er tilgængelig for alle eksisterende kunder hos TIMOCOM. Hvis du endnu ikke har oprettet en brugeraftale, kan du registrere dig her.
Nej. Vores team hjælper dig også gerne med ubetalte fordringer, der ikke er opstået via TIMOCOM Road Freight Marketplace. Bestil din inkassosag her nu.
Succesraten ligger på mere end 80% succesfuldt formidlede sager.
Vi opkræver et ekspeditionsgebyr på 25 €. Udover dette gebyr opkræver vi kun et honorar, hvis det lykkes os at inddrive dit udestående. Størrelsen på dette honorar afhænger af det udestående beløb. Honorarets størrelse er ligeledes underlagt gældende tysk lovgivning og kan inden indgåelse af inkassoaftalen beregnes via vores gebyrberegner.
På dette område gælder som udgangspunkt retsgrundlaget i EU-direktivet 2011/7/EU om bekæmpelse af forsinket betaling i handelstransaktioner. Dette direktiv har til formål at sikre hurtigere betaling af udestående faktura. Dette direktiv pålægger EU-landene nye rettigheder og pligter ved manglende eller forsinket betaling. For kreditorer og debitor betyder dette følgende:
Faktura til private virksomheder regnes automatisk som forsinket betaling 30 dage efter betalingsfristen er overskredet. Betalingsfrister på over 60 dage er kun tilladt i undtagelsestilfælde. Opstår der alligevel betalingsforsinkelser, kan kreditoren afkræve debitor betaling for bestemte udgifter til inddrivelsen af sit udestående samt morarenter.
Disse inddrivelsesudgifter kan omfatte rykkerudgifter samt udgifter til inkasso, advokat eller udstedelse af betalingspålæg. For kreditorerne betyder dette, at de kan lade inkassoudgifterne dække af debitor. Udgifterne dækket af disse retningslinjer omfatter også slutgebyret ved succesfuld inddrivelse. Det vil sige, at kreditor kan pålægge skyldner at betale samtlige inkassoudgifter, herunder grundgebyret plus slutpræmien ved succesfuld inddrivelse, forudsat at betalingen betales for sent og at skyldneren bærer ansvaret for dette.
Her er det vigtigt at være opmærksom på, at disse regler kun gælder for fakturaer,
- der er baseret på en kontraktmæssig ydelse, dvs. ikke for eksempel skader eller dobbeltbetalinger,
- hvor det kan bevises, at betalingsfristen er overskredet, og
- debitoren er hjemmehørende i EU.
En betalingspåmindelse eller lignende betalingsopfordring fra kreditoren er ikke længere nødvendig. Den kan dog udstedes frivilligt og er stadig en anbefalelsesværdig fremgangsmåde, der forhåbentligt kan forhindre sagen i overhovedet at eskalere til inkasso.
Vores inkasso-team arbejder for dig overalt i Europa, og vi tilbyder dig vores service på følgende sprog:
Bulgarsk (BG)
Dansk (DA)
Tysk (DE)
Engelsk (EN)
Finsk (FI)
Fransk (FR)
Græsk (EL)
Italiensk (IT)
Kroatisk (HR)
Lettisk (LV)
Litauisk (LT)
Makedonisk (MK)
Hollandsk (NL)
Norsk (NO)
Polsk (PL)
Portugisisk (PT)
Rumænsk (RO)
Russisk (RU)
Svensk (SV)
Serbisk (SR)
Slovakisk (SK)
Slovensk (SL)
Spansk (ES)
Tjekkisk (CS)
Tyrkisk(TR)
Ukrainsk (UA)
Ungarsk (HU)
Ja, TIMOCOM Inkasso vores inkassoteam arbejder internationalt (først og fremmest i Europa), og taler dit modersmål. Det er ikke noget problem for os at føre inkassosager i udlandet.
I tilfælde af insolvens udpeges der som regel en kurator, der får til opgave at afvikle virksomheden på en forsvarlig måde. Kuratoren skal sørge for at fordele pengene ligeligt mellem alle kreditorerne. På den måde sikres det, at alle kreditorer behandles ens, så pengene ikke kun går til skyldners nærmeste kreditorer.
Ved insolvens skal alle kreditorer sørge for at sende en opgørelse af deres krav mod skyldneren til kuratoren. I den forbindelse anbefaler vi dig at melde dit krav til konkursadministrationen hurtigst muligt, så kuratoren kan medtage dig i sin fordeling af de resterende aktiver, uden at du skal bruge penge på at køre en separat sag.
Vi ønsker at understøtte kreditorerne i at inddrive alle uomstridte krav. Har en skyldner svært ved at betale, kan der f.eks. indgås aftale om ratebetaling. På den måde får kreditoren trods alt sit udestående i sidste ende. Samtidig sikrer TIMOCOM sine kunder på Marketplace, at der ikke opstår yderligere gæld.
Hvis en bruger slet og ret nægter at betale uden angivelse af grund, overtræder vedkommende TIMOCOMs kvalitetskriterier. Dermed udelukkes denne bruger fra netværket af godkendte kunder.
Følgende dokumenter skal indsendes: Transportordre, leveringsbevis, faktura og sidste betalingspåmindelse.
Din ordre kontrolleres af TIMOCOM Inkasso. En medarbejder vil derefter kontakte dig.
Der skal være gået mindst 30 dage siden forfaldsdatoen for kravet.
Det er muligt at tilføje flere fakturaer fra en debitor til ansøgningen.