Øg effektiviteten, reducer arbejdet

I den hurtige transportbranche tæller hvert minut. Med integrationen af TIMOCOM APIs kan du nemt overføre data mellem dit dispositionsværktøj og TIMOCOM Marketplace. På den måde sparer du tid og undgår manuelle fejl på grund af tidskrævende dobbelte indtastninger.

Det er enkelt: Sådan virker dataudveksling med APIs

Hvad er fordelene ved en API med TIMOCOM?

Intet systemskift

Med brugen af APIs afvikler du hele transportopstarten i dit eget system.

Tidsbesparelse

Spar tid, da du undgår dobbelte indtastninger og kan bruge automatiserede søgninger.

Omkostningsbesparelse

Med en intelligent og automatiseret søgning går du aldrig glip af tilbud igen, så du altid finder den bedste transport.

Hvilke APIs har TIMOCOM, og til hvilke anvendelser er de nyttige?

TIMOCOM har 5 APIs, hvor API Fragtbørs er opdelt i to moduler: Indtastning og Søgning.

Fragtbørs indtastning

Med API Fragtbørs indtastning opretter du fragttilbud i din egen logistiksoftware og sender dem derfra og til TIMOCOM fragtbørsen.

Hvornår giver denne API mening for dig?

  • Du indtaster mindst 100 fragttilbud om dagen hos TIMOCOM.
  • Du vil gerne minimere det manuelle arbejde.
  • Du vil gerne digitalisere indtastningen af fragttilbud.
API Fragtbørs indtastning

Fragtbørs Søgning

Med API Fragtbørs Søgning får du adgang til fragtsøgningen i TIMOCOM fragtbørs via din egen logistiksoftware og kan finde de passende tilbud.

Hvornår giver denne API mening for dig?

  • Du søger først og fremmest efter returlæs hos TIMOCOM.
  • Du har køretøjer, som ikke altid er fuldt lastet.
  • Dine logistiksassistenter finder kun dårlige læs, som ikke er passende.
API Fragtbørs Søgning

Virksomhedsprofiler

Med API Virksomhedsprofiler importerer du let nødvendige data om forretningspartnere fra TIMOCOM til din logistiksoftware.

Hvornår giver denne API mening for dig?

  • Du vil gerne kontrollere din nye forretningspartners identitet.
  • Du vil oprette en ny forretningspartner.
  • Du vil gerne opdatere data for en eksisterende forretningspartner.
API Virksomhedsprofiler

Transportbehov

Med API Transportordrer sender og modtager du enkelt og ukompliceret transportordrer fra din egen logistiksoftware til TIMOCOM's markedsplads. 

Hvornår giver denne API mening for dig?

  • Du skal altid følge op på dine tjenesteudbydere ved idriftsættelse.
  • Du vil gerne have en digital bekræftelse af idriftsættelsen.
API Transportordrer

Forsendelsessporing

API Forsendelsessporing leverer statusopdateringer, det forventede leveringstidspunkt for en forsendelse (ETA) samt GPS-data for køretøjet direkte i din logistiksoftware.

Hvornår giver denne API mening for dig?

  • Du vil ikke skulle efterspørge alle statusopdateringer fra en relation.
  • Du har brug for automatisering og forudsigelighed.
  • Du vil altid kunne oplyse en ETA.
API Forsendelsessporing

Sporing

Med API'en Tracking bevarer du overblikket over dine varer med tracking af køretøjer i din egen logistiksoftware.

Hvornår giver denne API mening for dig?

  • Du har mange egne køretøjer.
  • Du afvikler ikke så mange ordrer via TIMOCOM, men har faste tjenesteudbydere.
API Tracking

Hvilke APIs passer til dine daglige opgaver og udfordringer?

Aftal en individuel rådgivning med os- uforpligtende og gratis. 

Ofte stillede spørgsmål fra vores kunder inden implementeringen:

Da en API er placeret mellem to systemer, skal der foretages bestemte indstillinger ved begge systemer. Afhængigt af TMS-/ERP-udbyderen er der forskellige processer. Den kan tage mellem 1 og 4 dage. 

Kontakt os, hvis du er interesseret i en oversigt over de integrerede partnere.

Fortæl os, hvilken TMS-/ERP-udbyder du har. Så kontakter vi din udbyder.

Ja. Vi har forskellige uafhængige partnerløsninger, så du kan forbinde dit eget TMS/ERP-system med TIMOCOM.

Sådan fortsætter du: 

Faglig og teknisk dokumentation til udviklingen

Til toppen