05.01.2017

TimoComs kunder om deres erfaringer med up- og downloadfunktionen

Gode fortsæt er til for at blive holdt

Erkrath, Tyskland, 05.01.2017 – TimoCom, Europas største transportplatform, aflagde sidste år et særligt vigtigt nytårsfortsæt: at skabe digital merværdi gennem fortsat videreudvikling af den digitale platform Som sagt så gjort. Siden sidste september har platformens over 36.000 kunder kunnet anvende den nye up- og downloadfunktion.

IT-serviceudbyderen ønskede at understøtte brugerne i at digitalisere og optimere virksomhedens daglige arbejdsgange. Up- og downloadfunktionen lader brugerne uploade ofte efterspurgte dokumenter en gang for alle. Herefter kan dokumenterne frigives til andre brugere af platformen i forbindelse med afvikling af transportaftaler. Brugerne tog godt imod den nye funktion, og har uploadet flere tusind dokumenter til transportplatformen siden indførelsen. Hos speditionsfirmaet Kellershohn fra Lindlar i Tyskland var man heller ikke sen til at indse potentialet. Her er man ovenud begejstret for den nye funktion, idet den ikke kun forenkler arbejdsgangene, men også yder et vigtigt bidrag til klima- og miljøbeskyttelsen. "Vi lægger stor vægt på bæredygtighed og arbejder ud fra devisen – logistik for mennesker og miljø. Hvis vi antager, at vi hver dag modtager op til 32 dokumenter med ensidet print, bliver det til mere end 1000 siders papir om måneden. Og så har vi ikke engang medregnet, at mange dokumenter består af flere sider, f.eks. vognmandsforsikringer eller andre teksttunge dokumenter. Det giver et stort papirforbrug. Derfor foretrækker vi forretningspartnere, som stiller deres dokumenter til rådighed i digital form i stedet for papir", forklarer forretningsleder Willi Kellershohn.

Tid er penge

"Jeg ville ønske, jeg kunne standse tiden". Denne sætning har de fleste sikkert hørt sig selv sige på et tidspunkt.  Hos medarbejderne inden for transport- og logistikbranchen står denne evne bestemt også højt på ønskelisten, for her er tid uden tvivl den dyrebareste vare. Det ved Jody Dal Ferro kun alt for godt. Jodi er ansat som disponent i den italienske familievirksomhed Dal Ferro Trasporti: "Tidligere fik vi efter hver indgået transportaftale altid tilsendt mindst fire dokumenter per fax eller e-mail. Nogle gange manglede der nogle sider, eller de vedhæftede filer var for store. Så måtte vi selv rykke kunden for de manglede dokumenter. Det har kostet både tid og tålmodighed. Den slags problemer er stort set forsvundet med den nye funktion. I starten undrede nogle af vores forretningspartnere sig noget over, hvorfor sådan en lille virksomhed som os dog gik så meget op i digitalisering. Men vil man klare sig i denne branche, er man nødt til at følge med udviklingen".

Europas største transportplatform ønsker også at følge med udviklingen. År 2017 byder derfor på endnu en stor nyhed, som gerne skulle hjælpe brugerne med at procesoptimere og digitalisere virksomhedens arbejdsgange yderligere. Den nye funktion forventes at blive lanceret midt på året.