02.05.2016

Indtastet, forhandlet, transportordre afsluttet

2 millioner beskeder sendt via TimoCom Messenger

(3)

Erkrath, Tyskland, 02.05.2016 – Siden slutningen af november sidste år har TimoComs Business Messenger været på markedet og forenklet den daglige forretningskommunikation for de mere end 110.000 brugere af Europas største transportplatform. På de fire måneder er der blevet sendt i alt 2 millioner meddelelser over det nye kommunikationstool. Dermed har tendensen "skrive i stedet for at ringe", som ses mere og mere på det private område, også haft sit indtog i forretningsverdenen. 

"Hej! På torsdag starter den nye gode film jo i biffen. Skal vi ikke ind og se den i weekenden?", indtaster vi lige hurtigt for at forhøre os, i stedet for at blive hængende i røret i længere tid. Det gør sig efterhånden ikke længere kun gældende i privatlivet og fritiden, men har ligeledes store fordele for den daglige forretningskommunikation. Inden for den hektiske transportverden omgående reaktioner og tilgængelighed ofte afgørende. Af denne grund introducerede IT-udbyderen TimoCom sidst i november sidste år TimoCom Messenger til transportbranchen. Lige fra starten har den optimeret brugernes ordreafvikling inden for fragtbørsen og givet dem mange nyttige funktioner. Således blev der allerede i de første fire måneder sendt to millioner meddelelser via det nye kommunikationsværktøj.

 

TimoCom Messengeren - Hurtig, sikker, nem

Ved hjælp af Business Messengeren kan brugerne ved interesse for et bestemt kapacitets- eller fragttilbud i transportplatformen kontakte den pågældende udbyder direkte med kun ét klik. Fordelene ved den tilbudsrelaterede chat er indlysende: Udbyderen ved straks, hvilket af hans indtastede transportudbud, det handler om, og kan reagere med det samme. På den måde bortfalder de omstændelige forklaringer, som hidtil har været nødvendige i telefonen. Herefter kan chatforløbene af sikkerhedsmæssige årsager gemmes lokalt som pdf eller printes og tjenes desuden som dokumentation for en selv. Desuden kan TimoCom Messengerens brugere altid være sikre på, at de ligeledes har med godkendte forretningspartnere at gøre: Det er udelukkende TimoCom kunder, som har adgang til platformen og kommunikationsværktøjet. Derudover er Messengeren underlagt den tyske telekommunikationslov og retter sig strengt efter de pågældende strenge direktiver i henhold til datasikkerheden. De bestemmer f.eks., at alle sendte meddelelser overføres krypteret til TimoCom, således at intet som helst indblik i de skrevne dialoger er muligt. En yderligere fordel er synkroniseringsfunktionen på tværs af apparater. Ved tilmelding på en tablet eller smartphone, dvs. med en mobil terminal, indlæses alle kontakter og chatindhold på ny. Det betyder, at brugeren når som helst og hvor som helst har adgang til platformen og Messengeren og dermed ikke går glip af nogen forretningschance. Ud over ordreafviklingen er også kontaktplejen et vigtigt aspekt i transporthandlen. Udover afvikling af forretninger, kan brugerne også anvende den generelle chat for at tage kontakt til udvalgte forretningspartnere eller holde kontakten ved lige.

 

Desuden kan Messenger-brugerne i år være spændte på nye nyttige funktioner: "Vi vil bruge vores kunders tilbagemeldinger vedrørende TimoCom Messengeren til at forbedre funktionerne yderligere på fornuftig vis. Det betyder, at vi undlader sjov og spas, fordi det her især handler om den tilbudsrelaterede kommunikation inden for børsen. Eksempelvis vil brugerne kunne administrere deres kontakter endnu bedre", siger TimoComs Chief Representative Marcel Frings.

Download pressemeddelelse
Til toppen