16.08.2016

360 graders TimoCom-kunde

Rampinini Ernesto er fuldt ud tilfreds med transportplatformen

(2)

Erkrath, Tyskland, 16.08.2016 – For 13 år siden blev den italienske logistikvirksomhed Rampinini Ernesto Srl kunde hos TimoCom. Det stod hurtigt klart, at det var den rigtige beslutning. Allerede i den indledende fase af samarbejdet viste virksomhedens nøgletal tydelige positive ændringer. I mellemtiden benytter virksomheden sig af samtlige funktioner på TimoComs transportplatform.

Traditionsvirksomhed på familiehænder

Den italienske logistikvirksomhed Rampinini Ernestos historie strækker sig over fire generationer i familien. Lad os starte med begyndelsen: I 1906 grundlagde oldefaderen Natale Gaetano virksomheden "Hestevogne og transport Rampinini Natale", som stod for transport af både varer og personer. Hans søn Ernesto hjalp ham fra 1945, og den nuværende virksomhed "Rampinini Ernesto" blev grundlagt. Med tiden udviklede både branchen og teknikken sig videre. Således købte Ernesto den første lastbil, som skulle bruges til at transportere fragt. Senere overtog Ernestos barnebarn og nuværende direktør Mattia virksomheden og åbnede fem nye kontorbygninger i andre italienske byer. Derudover iværksatte han opførelsen af det første varelager, og virksomheden høstede yderligere erfaringer inden for transport, last og vareadministration. I tidens løb specialiserede virksomheden sig inden for transport af fødevarer, farmaceutiske produkter, medicin til dyr, tekstiler og mode samt kemiske produkter. Da Europa blev mere forenet og konkurrencen tilsvarende stærkere, opstod der dog flere og flere vanskeligheder for den italienske logistikvirksomhed: Det vær intet særsyn, at deres lastbiler vendte hjem fra Europa uden returfragt. Der måtte dermed findes en hurtig løsning, så Rampinini Ernesto kunne forblive aktiv på markedet.

En transportplatform til alt

Løsningen blev fundet i 2003 med TimoComs fragtbørs. I over 10 år har Rampinini Ernesto nu benyttet transportplatformen til både international og national transport. "Efterhånden finder vi mere fragt til relationen Italien – Italien på TimoComs fragtbørs end i de nationale fragtbørser," fortæller virksomhedschefen. Takket være fragtsøgningen er dyre tomkørsler fortid. "Efter at vi er begyndt at bruge TimoCom, har vi kunnet øge udnyttelsen af vores vognpark med 30 %", tilføjer han. "Desuden er lagerbørsen særdeles nyttig for os, fordi vi derigennem kan udleje vores store lagerarealer midlertidigt," fortæller Rampinini. Beregningsløsningen bidrager til beregningen af omkostninger og ruteplanlægningen til alle transporter. Med online-transportoversigten plejer virksomheden sine kontakter, og ved hjælp af licitationsplatformen sikrer de sig faste opgaver til bestemte ruter og kan derved bedre planlægge. "Siden indførelsen af vores Business Messenger sidste år har vi forhandlet ganske enkelt om forskellige tilbud, hvilket er særdeles praktisk," fortæller virksomhedschefen.

Derudover har den italienske logistikvirksomhed kunnet øge sit overskud med 15 % ved at samarbejde med TimoCom. Der er heller ingen problemer med forretningspartnere, der ikke betaler. "Efter at vi er begyndt at arbejde sammen med TimoCom, har vi ikke længere haft inkassoproblemer. Vi stoler på TimoCom og føler os trygge og i gode hænder," supplerer han. Ikke kun økonomisk, men også i forhold til miljøet kan virksomheden notere en betydelig fremgang, som Rampinini fortæller: "Beregninger af vores emissioner, udført af den italienske iværksættervirksomhed GreenRouter, viser, at vi sammen med TimoCom i tidsrummet mellem 2003 og 2004 har reduceret vores CO2-emissioner med 23 % i forhold til perioden 1999 til 2002, hvor vi ikke samarbejdede med TimoCom. 

Med Rampinini Ernestos eksempel står det klart, at hver enkelt funktion på TimoComs transportplatform opfylder sin rolle og byder på fordele i en transportvirksomheds arbejdsdag, når man som Mattia Rampinini gør brug af dem og ved, hvordan de skal benyttes.

Download pressemeddelelse
Til toppen