TIMOCOM Logo

JavaScript er deaktiveret i din browser.

Derfor er funktionsomfanget på denne side reduceret. For at øge brugsomfanget og komforten bedes du midlertidigt aktivere JavaScript i browser-indstillingerne.

TIMOCOM Augmented Logistics

Alle TIMOCOMs ansatte og afdelinger mødes i en fælles vision for fremtidens logistik. Vi tror på en verden uden logistiske udfordringer. Derfor har vi følgende mission: at gøre logistikken smart, sikker og enkel. Denne fremtid kalder vi: Augmented Logistics.

Augmented Logistics er samtidig vores løfte til vores kunder. Under dette begreb forstår vi nemlig en logistik, der er større, bedre, stærkere, mere effektiv og avanceret. For vores kunder betyder det, at de med TIMOCOM kan løse deres logistiske udfordringer på smart, sikker og enkel vis.

Manglende digitale løsninger er ikke bare vores drivkraft i dag, men var faktisk udgangspunktet for virksomhedens grundlæggelse i sin tid. I april 1997 ledte speditør Jens Thiermann efter en licitationsplatform til transportordrer på tværs af Europa. Resultatet af hans søgning opfyldte dog på ingen måde hans krav. Derfor tog han en rask beslutning: Så gør vi det da bare selv! På den måde blev TimoCom Soft- und Hardware GmbH grundlagt, og man gik i gang med selv at udvikle en fragtbørs efter fyraften og i weekenderne. Denne modige start-up-virksomhed har i dag udviklet sig til en af de mest succesfulde mellemstore IT-specialister inden for den europæiske transport- og logistikbranche. I 2018 skiftede TimoCom Soft- und Hardware GmbH navn til TIMOCOM GmbH.

Hos TIMOCOM ønsker vi at bane vejen for et tæt forbundet og effektivt europæisk logistiknetværk. Det gør vi med vores Smart Logistics System, hvor brugerne daglig poster og bearbejder op til 750.000 internationale fragt- og kapacitetstilbud. Bliv en del af vores netværk med over 40.000 godkendte virksomheder. I den forbindelse er neutraliteten en vigtig fordel, idet transaktionerne gennemføres direkte mellem aftalepartnerne.

På baggrund af vores specialiserede og internationale profil, arbejder der i dag over 490 medarbejdere fra 34 lande i virksomhedens hovedkontor i Erkrath, nær Düsseldorf, Tyskland samt på de polske, tjekkiske og ungarske repræsentationskontorer. Virksomhedens grundlægger Jens Thiermann deles om ledelsen med sin søn Tim Thiermann. På den måde udmærker topledelsen sig både gennem mangeårig erfaring og fremsynede perspektiver. Sammen kan vi allerede se tilbage på mange erhvervsmæssige milepæle.

TIMOCOM – data & fakta

 
Navn TIMOCOM GmbH
Direktion Jens Thiermann, Tim Thiermann
Medarbejdere >490 fra 34 lande
Virksomhedens hovedkontor Timocom Platz 1, DE-40699 Erkrath, Tyskland
Repræsentationskontorer: Polen, Tjekkiet, Ungarn
Omsætning 67,9 mio. EUR (regnskabsår 2017)

Milepæle

1997

Lancering af TC Truck&Cargo®

Fragtbørsen er TIMOCOM-platformens kerne.

1999

Åbning af repræsentationskontorer

I dette år blev TIMOCOM repræsentationskontorerne i Polen, Tjekkiet og Ungarn grundlagt.

2003

TIMOCOM CashCare

Inkassoservicen til risikominimering får den officielle myndighedsgodkendelse.

2004

Lancering af TC eMap®

Den perfekte udvidelse af platformen med omkostningsberegning og ruteplanlægning

2006

Online version af TC Truck&Cargo®

Endelig kan vores kunder indtaste udbud og indgå handler i realtid. Et kvantespring for hele branchen.

2007

Lancering af TC Profile®

Se og blive set – i onlinefirmaregister for Europa finder man altid godkendte kontakter til nye handler.

2009

Lancering af TC eBid®

Denne udvidelse af platformen specialiserer sig inden for langvarige licitationer.

2010

Transportbarometer-app

Eftersom transportbarometeret er uundværligt for succesfulde prisforhandlinger, har vi også gjort det tilgængeligt online.

2011

Spejlede datacentraler

På trods af en gennemsnitlig server-tilgængelighed på 99,9 % har vi valgt den dobbelte sikring.

2012

Lancering af lagerbørsen

Her kan man finde og udbyde lager- og logistikarealer i hele Europa!

2013

Trackingfunktion til TC eMap®

Alle gængse telematiksystemer på én platform sørger for mere effektivitet og sikkerhed.

2014

Mobil adgang til TIMOCOM platformen

Også altid med undervejs. Via transportbarometer-app'en får man nu adgang til hele platformen.

2015

Messenger til TIMOCOM platformen

I den tilbudsrelaterede chat inkl. eksportfunktion kan man klare alt direkte. Det sparer tid og kapaciteter.

2016

Den integrerede up- og downloadfunktion til dokumenter

Kunder kan uploade og se hyppigt efterspurgte dokumenter i firmaprofilen.

2016

Start af update serviceblog og nye funktioner

På den nye serviceblog, TIMOCOM Update Pool, forklares alle updates, nye funktioner og grundlæggende info om transportplatformen enkelt og overskueligt.

2017

Launch af TC Transport Order®

Transportplatformen bliver til transaktionsplatform: Vores kunder afgiver transportforespørgsler digitalt til deres forretningspartnere og forvalter transportordrene direkte gennem platformen.

2018

Augmented Logistics

TIMOCOM går fremtiden i møde med en ny vision og mission.

 
2018

Smart Logistics System

Europas største transportplatform forvandler sig til Europas første Smart Logistics System.

 
  Fortsættelse følger...  

TIMOCOM – referencer

Tilfredse kunder, som allerede benytter vores transportplatform med succes.

Se referencer
Jeg accepterer, at denne side benytter cookies til analyser, individualiseret indhold og reklame.