Om TIMOCOM

Alle TIMOCOMs ansatte og afdelinger mødes i en fælles vision for fremtidens logistik. Som FreightTech-virksomhed tror vi på en verden uden logistiske udfordringer. Derfor har vi følgende mission: at gøre logistikken smart, sikker og enkel. Denne fremtid kalder vi: Augmented Logistics. Augmented Logistics er samtidig vores løfte til vores kunder. Under dette begreb forstår vi nemlig en logistik, der er \ større, bedre, stærkere, mere effektiv og avanceret. For vores kunder betyder det, at de med TIMOCOM kan løse deres logistiske udfordringer på smart, sikker og enkel vis

Manglende digitale løsninger er ikke bare vores drivkraft i dag, men var faktisk udgangspunktet for virksomhedens grundlæggelse i sin tid. I april 1997 ledte speditør Jens Thiermann efter en licitationsplatform for transportordrer til hele Europa. Resultatet af hans søgning opfyldte dog på ingen måde hans forestillinger og krav. Derfor tog han en rask beslutning: Så gør vi det da bare selv! Det blev startskuddet til TimoCom Soft- und Hardware GmbH, og arbejdet med at udvikle en helt ny fragt- og lagerbørs gik i gang, i første omgang efter fyraften og i weekenderne. Denne modige start-up-virksomhed har i dag udviklet sig til en af de mest succesfulde mellemstore IT-specialister inden for den europæiske transport- og logistikbranche. I 2018 blev TimoCom Soft- und Hardware GmbH omdøbt til TIMOCOM GmbH.

Hos TIMOCOM ønsker vi at bane vejen for et tæt forbundet og effektivt europæisk logistiknetværk. Det gør vi med vores Smart Logistics System, hvor brugerne daglig poster og bearbejder op til 1 million internationale fragt- og kapacitetstilbud. Systemet omfatter ligeledes vores neutrale netværk med 55.000 godkendte virksomheder. I den forbindelse er neutraliteten en vigtig fordel, idet transaktionerne gennemføres direkte mellem aftalepartnerne.

På baggrund af vores specialiserede og internationale profil, arbejder der i virksomhedens tyske hovedkontor i Erkrath, nær Düsseldorf. Samt på de polske, tjekkiske og ungarske kontorer, over 690 medarbejdere fra 40 lande. Virksomhedens grundlægger Jens Thiermann deles om ledelsen med sin søn Tim Thiermann. På den måde udmærker topledelsen sig både gennem mangeårig erfaring og fremsynede perspektiver. Sammen kan vi allerede se tilbage på mange store øjeblikke og milepæle.

TIMOCOM i tal

40

nationer (medarbejdere)

214.000 +

sporbare lastbiler (om året)

55.000 +

kunder over hele verden

4

Lokaliteter

25 +

års IT-erfaring

690 +

Medarbejdere (i alt)

Tallene er dateret: 04/2022

TIMOCOM milesten

2019

Smart Logistics System får et designmæssigt ansigtsløft

Lancering af den komplet redesignede system-startside.

2019

TIMOCOM tager det næste skridt

Den polske afdeling flyttes fra Pila til Breslau med henblik på at styrke virksomhedens position på denne strategisk vigtige placering.

 
 
2019
 
2018

Augmented Logistics

TIMOCOM går fremtiden i møde med en ny vision og mission.

2018

Smart Logistics System

Europas største transportplatform forvandler sig til Europas første Smart Logistics System.

 
 
2018
 
2017

Lancering af TC Transport Order®

Transportplatformen bliver til transaktionsplatform: Vores kunderne kan nu udbyde transportordrer digitalt til deres forretningskunder og herefter administrere transportordrerne direkte via platformen.

 
 
2017
 
2016

Den integrerede up- og downloadfunktion til dokumenter

Kunderne kan uploade og tilgå ofte efterspurgte dokumenter i virksomhedsprofilen.

2016

Opstart af serviceblog om opdateringer og nye funktioner

På den nye service-blog, dem TIMOCOM Update Pool finder du informationer om alle updates og nye funktioner samt basisviden om transportplatformen – det hele forklaret på enkelt og letforståelig vis.

 
 
2016
 
2015

Messenger til TIMOCOM transportplatformen

Hele forretningsgangen kan klares direkte i den tilbudsrelaterede chat, der også indeholder en eksportfunktion. Det sparer tid og kapaciteter.

 
 
2015
 
2014

Mobil adgang til TIMOCOM transportplatformen

Også med på farten. Via transportbarometer-app’en får man nu adgang til hele platformen.

 
 
2014
 
2013

Sporingsfunktion til TC eMap®

Alle gængse telematiksystemer kort fortalt sikrer øget effektivitet og sikkerhed.

 
 
2013
 
2012

Lancering af lagerbørsen

Her kan man hurtigt finde og tilbyde lager- og logistikarealer!

 
 
2012
 
2011

Spejlede datacentraler

På trods af en gennemsnitlig servertilgængelighed på 99,91% har vi valgt at køre med dobbeltsikring.

 
 
2011
 
2010

Transportbarometer-app

Eftersom transportbarometeret er uundværligt for succesfulde prisforhandlinger, har vi nu også gjort det tilgængeligt online.

 
 
2010
 
2009

Lancering af TC eBid®

Denne udvidelse af transportplatformen er målrettet langfristede licitationer.

 
 
2009
 
2007

Lancering af TC Profile®

At se og blive set – i Europas digitale firmaregister finder man altid verificerede kontakter til nye forretninger.

 
 
2007
 
2006

Online version af TC Truck&Cargo®

Endelig kan vores kunder indtaste udbud og indgå handler i realtid. Et kvantespring for hele branchen.

 
 
2006
 
2004

Lancering af TC eMap®

Den perfekte udvidelse af transportplatformen med prisberegning og ruteplanlægning.

 
 
2004
 
2003

TIMOCOM CashCare

inkassoservice til risikominimering får myndighedernes godkendelse.

 
 
2003
 
1999

Åbning af repræsentationskontorer

Dette år blev TIMOCOM repræsentationskontorerne i Polen, Tjekkiet og Ungarn grundlagt.

 
 
1999
 
1997

Lancering af TC Truck&Cargo®

kapacitets- og fragtbørsen er hjertet i TIMOCOM transportplatformen.

 
 
1997
 

TIMOCOM – data & fakta

NavnTimocom GmbH
DirektionJens Thiermann, Tim Thiermann
Medarbejderemere end 690 fra over 40 nationer
Virksomhedens hovedkontorTimocom Platz 1, DE-40699 Erkrath, Tyskland
LokaliteterPolen, Tjekkiet, Ungarn

 

Til toppen