TimCom får ny funktion

Europas største transportplatform undergår i disse dage en digital forvandling

del på ...
12.09.2016

Erkrath, Tyskland, 21.09.2016 – der findes et ord på 14 bogstaver, som oftere og oftere dukker op i samtalen blandt medlemmerne af transport- og logistikbranchen. Faktisk i en sådan grad, at de færreste i dag kan forestille sig at drive forretning uden. Vi taler selvfølgelig om "digitalisering". Dette begreb indtager branchen med lynets hast. Ønsker virksomhederne at stå distancen og bevare konkurrenceevnen, er de nødt til at gå i gang med at optimere virksomhedens interne processer allerede nu. IT-serviceudbyderen TimoCom ønsker at understøtte sine 110.000 brugere i at nå dette mål, og har på den baggrund udvidet sin transportplatform med en yderst vigtig funktion: Up- og downloadfunktion til dokumenter. 

del på ...

Unik funktion
Tidligere foregik processen nogenlunde sådan her: Efter at have fundet den ønskede fragtløsning blev forretningspartnere enige om betingelserne.   Herefter skulle diverse dokumenter udveksles via fax eller e-mail. Dette kunne somme tider tage lang tid, og i værste fald nået dokumenterne måske slet ikke frem. Så måtte man i gang med at ringe frem og tilbage, hvilket både kostede tid og nerver. Med den nye upload-funktion hører alt dette fortiden til, fortæller Company Spokesman Marcel Frings: "Den nye up- og downloadfunktion i vores firmaregister gør det muligt for brugerne at uploade vigtige dokumenter til deres firmaprofil. På den måde får andre TimoCom-brugere nem og hurtig adgang til vigtige papirer som EU-licens, brevpapir eller transportansvarsforsikring, lige til at downloade via firmaprofilen. Dermed slipper man for at sende papirer rundt med fax eller e-mail." Dette sparer ikke kun tid, men har også en anden afgørende fordel: Ved at gøre virksomhedens papirer tilgængelige øges konkurrenceevnen markant. Jo mere detaljeret og kompetent firmaprofilen fremstår, jo større chance er der for at vinde kundernes tillid med transportaftaler til følge.

Sikkerhed og tilgængelighed
Især inden for digital dataudveksling er det vigtigt at kunne stole på sikkerheden i forbindelse med overførsel af virksomhedens data. Sender man dokumenter via messaging-services eller e-mail, er denne sikkerhed ikke til stede. Med den nye up-og downloadfunktion er TimoComs kunder på den sikre side når det handler om databeskyttelse. Kundernes data er nemlig beskyttet af den strenge tyske databeskyttelseslov, og dokumenterne lagres altid sikkert og forsvarligt ved hjælp af kryptering. Herudover har du fuld kontrol over upload-processen fra start til slut, inklusive tilgængeligheden af dine dokumenter. Efter afsluttet upload kan dine dokumenter nemlig hverken ses af TimoCom eller platformens andre brugere. Først når du aktivt har valgt at gøre dokumenterne tilgængelige, kan de andre brugere af transportplatformen se og downloade dokumenterne.

En lang historie kort fortalt: TimoCom har allerede lagt grundstenen til digitaliseringen. Beskeden til TimoComs over 36.000 kunder er derfor kun to ord: Start parat!

Til toppen

Jeg accepterer, at denne side benytter cookies til analyser, individualiseret indhold og reklamer. Læs mere her