Begivenhedsrigt år for TimoCom: Lidt bedre resultat end ventet

Onlinemarkedspladserne for transportserviceydelser i Europa fortsætter deres vækst

del på ...
05.03.2015

Erkrath, 05. marts 2015 – Udbyderen af Europas markedsførende fragtbørs udviser fortsat stabilitet og kan gøre status for et succesfuldt 2014. TimoCom Soft- und Hardware GmbHs gode omsætning skyldes først og fremmest den voksende kreds af faste kunder, som ikke kun sætter pris på det store udbud af fragtmuligheder og ledig kapacitet. Også indførelsen af mobil adgang, det stigende antal telematikudbydere og det stabile antal licitationer med lang deadline har bidraget til gode resultater indenfor samtlige forretningsområder for IT-virksomheden. I 2015 har softwareproducenten ligeledes et optimistisk syn på fremtiden. Hver deltager i transportkæden skal også i det kommende år tilbydes lige nøjagtig den produktkvalitet, som er ønsket. 

del på ...

Forventningerne er blevet 100% opfyldt

Virksomheden, som har hovedsæde i Erkrath ved Düsseldorf, har siden 1997 gjort mange europæiske disponenters og ordregiveres daglige transportforretninger enklere med transportbørsen TC Truck&Cargo®. Via softwareudbyderens platform blev der i 2014 sammenlagt offentliggjort 58,9 mio. fragt- og kapacitetstilbud, hvilket svarer til en stigning på 7,6 procent eller 4,1 mio. tilbud i sammenligning med 2013. Sammenlagt blev der offentliggjort fragt af en samlet længde på 451 mio. meter, hvilket i kilometer svarer til 11 gange Jordens omkreds. Med en volumen på over 647 mio. tons overbeviste sværvægteren 
TC Truck&Cargo® også branchens repræsentanter. I alt besluttede 6.903 nye kunder sig for i 2014 at anvende TimoComs fordelingsplatform og underskrev en aftale. "Vores forventninger blev fuldstændig opfyldt, og vi glæder os over, at vi igennem nye kontrakter kan fordele endnu flere opgaver via børsen," udtaler Marcel Frings, Chief Representative hos TimoCom. Til de kunder, som ønsker at udnytte kapaciteterne med længerevarende transportopgaver, har softwarevirksomheden med onlineplatformen TC eBid® til transportlicitationer i hele Europa tilbudt et pålideligt værktøj i en årrække. Det vidner de i alt 6.022 licitationer i 2014 om, men Frings understreger dog ligeledes: "Vi er overbevist om, at vores kunder i endnu højere grad vil kunne drage fordel af disse ekstra transporter. Med 33.000 aktive transport- og logistikudbydere er der derudover nye forretningspartnere for alle deltagere i transportkæden."

 

Gode ideer giver større omsætning

Den overordnede vækst viser sig også i årsomsætningen, som med 54 mio. euro ligger lidt over forventningerne. Frings' udtaler i denne forbindelse: "Vi har ikke kun overgået vores eget opsatte mål talmæssigt. Også med hensyn til innovation og nye forretningsområder ser vi tilbage på et begivenhedsrigt år med mange positive oplevelser." Hermed menes bl.a. den mobile adgang via app, som gør det muligt at udnytte TimoComs platforme, uanset hvor man befinder sig. Status efter de første måneder: Over 4.200 mobilbrugere logger sig regelmæssigt på den gratis transportbarometer-app på deres smartphone eller tablet. I kombination med terminalen og adgangssoftwaren sørger en individuel pin-kode for et højt sikkerhedsniveau, som TimoComs kunder altid har kunnet regne med. Samme sikkerhed og succes har trackingløsningen i TC eMap®, der viser alle gængse telematiksystemer på kun én platform. "Takket være det gode samarbejde med vores partnere kunne vi udvide antallet af grænseflader i 2014 til sammenlagt 120 europæiske udbydere," udtaler en tilfreds Frings.

 

Tjenesteydelser som kvalitetskriterium

TimoCom letter dog også mange europæiske transport- og logistikfirmaers arbejde på andre måder.  TimoComs kunder har siden 2003 kunnet gøre brug af inkasso-servicen, der er officielt godkendt af myndighederne. Uden rettens mellemkomst kunne sager om forfaldne betalinger bringes nemt og hurtigt i orden i 88 % af alle tilfælde i 2014. "Vores kunder skal faktisk ikke bekymre sig om andet, end at overdrage sagen videre til os," understreger Frings. Kundernes tillid bliver yderligere forstærket igennem de regelmæssige kundepanelrundspørger, som i 2014 for første gang blev gennemført igennem hele året. "Igennem regelmæssig dialog med vores brugere kan vi gøre vores produkter endnu mere brugervenlige", sammenfatter Frings. Store navne i branchen har i det forgangne år også ladet sig overbevise af mangfoldigheden og mængden af mellemstore virksomheder. "Via den igangværende cashback-kampagne i samarbejde med den italienske dækproducent Pirelli har vi for eksempel opnået fremragende merværdi for vores kunder og samtidig ydet et bidrag til reduktion af CO2", fortsætter Frings. I 2015 skal der arbejdes videre på at udbygge TimoComs onlinemarkedspladser, hvor transporttjenesteydelser kan afvikles - også udenfor Europas grænser - på sikker, effektiv og procesunderstøttet vis. Slutteligt udtaler Frings: "Vores kunders høje tilfredshedsværdier skal vi fortsat leve op til, og vi har naturligvis også lagt planer for at opnå dette i 2015."

Til toppen

Jeg accepterer, at denne side benytter cookies til analyser, individualiseret indhold og reklamer. Læs mere her