Succes sat i system

Vores motto er: "tillid er godt, kontrol er bedre!" - og vi går endda et skridt videre: Vi kontrollerer ikke kun nye og eksisterende kunder, men stiller samtidig mange andre sikkerhedsfunktioner til rådighed.

Login: Adgang til Smart Logistics System

At uvedkommende får opsnappet dit brugernavn og din adgangskode udgør den dag i dag stadig den største sikkerhedsrisiko i forbindelse med computerbrug. Af samme grund bruger TIMOCOM ingen adgangskoder til identifikation. Som TIMOCOM kunde downloader du hos os hhv. din personlige sikkerhedsadgang og din sikkerhedsnøgle kaldet Login. Når du har installeret softwaren og vi har godkendt dig som bruger, kan du dermed tilgå Smart Logistics System på enkel og sikker vis.

De samme høje sikkerhedsstandarder gælder selvfølgelig ved mobil brug af TIMOCOMs platforme. Du får således adgang til din personlige TIMOCOM brugerkonto i Login i transportbarometer-appen med en individuel PIN.

Dine fordele:
  • Få en personlig sikkerhedsnøgle når du downloader softwaren: Login
  • Bekvem system-adgang
  • Aktivering kun for autoriserede brugere
  • Ingen kombination af brugernavn/adgangskode, som kan udspioneres.

En af vores store styrker: Den tekniske sikkerhed

TIMOCOM sikkerhedsnettet omfatter desuden målrettede investeringer i topmoderne teknologier fra IBM og Oracle. Som TIMOCOM kunde har du dermed adgang til en topmoderne, højteknologisk platform, som gør det muligt for dig at arbejde hurtigt og sikkert.

Hos TIMOCOM venter der ingen ubehagelige overraskelser: To geografisk adskilte og uafhængige datacentre med maksimalt sikkerhedsniveau sørger for, at du kan arbejde ubesværet døgnet rundt. Vores servere er nemlig - takket være komplette backup-systemer - også fuldt tilgængelige i katastrofesituationer, og Smart Logistics System fra TIMOCOM kan derfor altid tilgås i den velkendte høje kvalitet.

Som IT-specialist tilbyder TIMOCOM:
  • ISO/IEC 27001-tegn certificerede og energisparende datacentre
  • Sikker dataoverførsel takket være krypteret SSL-forbindelse  
  • 24/7 overvågning og drift med egen IT-afdeling
  • Flerdobbelt, redundant internetforbindelse
  • Topeffektiv firewall og antivirus-programmer i flere lag
  • Alle oplysning er "Hosted in Germany"
Hosted in Germany - TIMOCOM tager databeskyttelsen alvorligt
"Vi tager datasikkerheden alvorligt! Derfor har TIMOCOM fået kvalitetsstemplet "Hosted in Germany". Dataene fra vores brugere hostes i Tyskland og er dermed underlagt tysk lovgivning - herunder frem for alt den tyske lov om datasikkerhed, som anses for at være en af de strengeste i Europa.

Marco Haack Director IT Infrastructure & Services.

Her tager vi ingen chancer: Adgangen til TIMOCOM systemet

Transparent, korrekt og kompetent - din forretningsafvikling med TIMOCOM. Vores kunder er vant til og forventer topsikkerhed hos TIMOCOM, og derfor skal alle deltagende virksomheder opfylde bestemte krav. I skrivende stund nyder mere end 130.000 TIMOCOM brugere allerede godt af vores strenge sikkerhedsstandarder. Det er svært at blive godkendt som TIMOCOM kunde, og det er derfor et kvalitetsaspekt i sig selv at være blevet godkendt.

Sikkerhed på spot- og kontraktmarkedet
  • Der gives principielt først adgang til transportbørsen, når en virksomhed har eksisteret i 6 måneder
  • Kontrol af vigtige forretningsdokumenter inden kontraktens indgåelse
  • Kontrol af alle nye kunder
  • Vedvarende customer controlling også efter kontraktens indgåelse

Vi hjælper dig med at kræve din ret

Af og til får kunderne ikke betalt deres regninger til tiden, og den situation vil man nok aldrig helt kunne undgå som selvstændig erhvervsdrivende. I disse tilfælde sidder TIMOCOMs Inkasso International klar til at hjælpe. Vores inkassoafdeling skrider hurtigt og ukompliceret til værks og klarlægger den aktuelle betalingsstatus - er betalingen på vej eller ej? En anden fordel ved TIMOCOMs inkassoafdeling er det faktum, at vores rådgivere taler både dit og dine kunders modersmål.

Vores inkassoafdeling har desuden en anden positiv effekt: Den gør det uattraktivt for useriøse virksomheder overhovedet at prøve at blive en del af TIMOCOM netværket.

Yderligere informationer >

Maksimal sikkerhed med forudgående baggrundstjek

Vores kunder skal hver dag kunne bruge TIMOCOM systemet på effektiv og sikker vis - det er vores ansvar og løfte. Eftersom transaktionerne udføres direkte mellem forretningspartnerne, er den enkelte bruger naturligvis også selv nødt til at udvise den nødvendige forretningsmæssige omhu.

TIMOCOM Identify vist med grafisk illustration
Kontrol af forretningspartnerens identitet:
  • Bed potentielle forretningspartnere om at sende dig deres tilbud via TIMOCOM systemet. På den måde kan du med det samme kontrollere, om vedkommende nu også rent faktisk har adgang til Smart Logistics System'et.
  • Tjek din potentielle forretningspartners profil i firmaregisteret. Ved hjælp af dokument-funktionen bør vedkommende have uploadet hyppigt efterspurgte dokumenter, der kan bruges til at tjekke identiteten.
  • Sammenlign oplysningerne i de uploadede dokumenter med virksomhedsprofilen i firmaregistret.
  • Tjek om kontaktoplysningerne er identiske med oplysningerne i firmaregistret, herunder f.eks. navn, telefonnummer og e-mailadresse.

Hvis der efter kontrollen fortsat er begrundet tvivl om rigtigheden af forretningspartnerens oplysninger, hjælper TIMOCOM Identify dig med at tjekke identiteten på din potentielle forretningspartner.

Til dette formål skal du indsende:
  • Et udskrift af det tilbud, som forretningspartneren har sendt dig via TIMOCOM systemet
  • En kopi af hhv. de uploadede dokumenter i firmaregistret og de firmadokumenter, som du har modtaget af forretningspartneren.
  • En komplet udfyldt ordreformular med oplysninger om årsagen til din mistanke
Samtlige dokumenter sendes til TIMOCOM via e-mail eller fax:

+49 211 88 26 13 00

info.dk@timocom.com

Download ordreformularen (PDF, 792 kB)

Sagsbehandlingstiden for et omfattende gratis tjek via vores TIMOCOM Identify-team anslås til maksimalt 5 arbejdstimer. Svaret får du skriftligt - på hverdage i tidsrummet mellem kl. 08.00 og 17.00

Det kan du selv kan gøre for at bidrage til en tryg forretningsafvikling

Takket være vores nøje gennemtænkte, flerdimensionale sikkerhedsnet gør TIMOCOM allerede en hel del for, at alt skal fungere gnidningsfrit i din arbejdshverdag. Med simple midler og foranstaltninger kan du dog også selv bidrage til et langt højere sikkerhedsniveau i arbejdshverdagen. Her giver vi dig et par nyttige tips til højere sikkerhed.

Din tjekliste til kontrol af nye forretningspartnere

Din tjekliste til kontrol af nye forretningspartnere

De vigtigste regler til sikring af en tryg forretningsafvikling

TIMOCOM tjekker alle nye kunder inden de får lov til at logge ind i Smart Logistics System for første gang. Dermed gør vi en stor del af forarbejdet for dig. Du kan dog også selv gøre noget for at højne sikkerheden i din arbejdshverdag.

Bare ved at følge et par enkle og overskuelige råd kan du faktisk nedbringe risikoen for "problematiske" forretningsaftaler markant, og det allerede inden indgåelse af aftalen. Derfor har TIMOCOM udarbejdet en liste med de vigtigste råd til kontrol af nye forretningspartnere. Du finder yderligere tips til forebyggelse af godstyveri i nedenstående indlæg, der handler om det fælles initiativ fra TIMOCOM og SCHNUNK.

Tjekliste til kontrol af nye forretningspartnere
Sikkerhedstjek til forebyggelse af godstyveri

Sikkerhedstjek til forebyggelse af godstyveri

Med denne tjekliste kan du effektivt beskytte dit firma mod misbrug

Brodne kar er ikke noget nyt fænomen i transportbranchen. Det nye er, at svindlerne bliver mere og mere udspekulerede. Derfor det vigtigere end nogensinde før at benytte effektive midler og sikkerhedsforanstaltninger til forhindring af bedrageri og tyveri.

Sammen har TIMOCOM GmbH og OSCAR SCHUNCK AG & CO. KG udviklet en omfattende tjekliste til virksomheder, som hjælper dem med at kontrollere identiteten på deres forretningspartnere allerede inden indgåelse af en transportaftalen. Vi anbefaler, at de ansvarlige medarbejdere downloader tjeklisten og kritisk gennemgår alle punkter i forhold til den valgte transportvirksomhed.

Tjekliste til undgåelse af godstyveri
Til toppen

Jeg accepterer, at denne side benytter cookies til analyser, individualiseret indhold og reklamer. Læs mere her