skip navigation

Servicemeddelelser

Her finder du alle artikler om emnet logistik- og transportbranchen.
Inkasso-medarbejderne Julian van Achter, Geoffrey Bladier og Denise Becht rådgiver, mægler og hjælper TIMOCOMs kunder med at få deres penge hjem.
17.11.2020

sådan fungerer inkasso inden for logistikken

TIMOCOM har i mange år drevet inkasso-service og optræder i den forbindelse som en pålidelig inddrivelsespartner.  I denne blogartikel giver TIMOCOMs inkassomedarbejdere os et indblik i deres arbejdshverdag inden for den internationale logistikbranche. En ting står klart: Arbejdshverdagen byder undertiden på overraskelser, sjældent ærgrelser og er under alle omstændigheder altid spændende og afvekslende. Geoffrey Bladier, Denise Becht og Julian van Achter fortæller om deres praktiske erfaringer og rydder samtidig en del klichéer af bordet undervejs. En ting står klart: med diplomati og forståelse kommer man længst.

læs videre >
En kvinde gennemgår sine fakturaer for manglende betaling.
18.09.2020

De syv mest stillede spørgsmål vedrørende inkasso

Ordren er leveret og regningen for længst udskrevet og sendt. Betalingen lader dog vente på sig.

Hvordan tackler man dårlige betalere bedst muligt? En mulighed er at hyre et inkassobureau. Har man ikke prøvet det før, er dette dog ofte forbundet med mange uklarheder.

I denne blogartikel besvarer vi de syv mest stillede spørgsmål fra nye inkassobrugere.

læs videre >
En regnskabsmedarbejder overfører udestående betalinger.
16.09.2020

Hvordan forholder jeg mig ved manglende betaling? Dine rettigheder og pligter ved manglende betaling kort fortalt.

Ordren er leveret og regningen for længst udskrevet og sendt. Betalingen lader dog vente på sig og kunden er tavs?

Med henblik på at gøre processen omkring handelstransaktioner mere smidig, indførte EU i 2011 et direktiv om forsinkede betalinger. Direktivet gælder alle EU-lande og foreskriver processen ved forsinkede betalinger.

Her kan du læse om dine muligheder ved manglende betaling, hvornår du bør sætte et inkassofirma på sagen og hvad inkassogebyrerne beløber sig på.

læs videre >
Efterspørgslen på ledig transportkapacitet og godsvarer fra Europa stiger.
31.03.2020

Coronavirus: Sådan kan produktion og handel tackle flaskehalse i transportkapaciteten

Coronavirussen spreder sig, hvilket i stigende grad på virker Europas vejgodstransport. FreightTech-virksomheden TIMOCOM præsenterer løbende udviklingen på deres transportbarometer, og her ses nu en stærk vækst inden for internationale fragttilbud.

27.02.2020

Coronavirus: Hvordan forholder man sig til transportordrer til og fra Italien?

Coronavirusset er nu nået til Europa. Særligt i Italien ses for øjeblikket en stigning i smitte med SARS-CoV-2 /COVID19. Denne artikel henvender sig til alle transportkøbere, speditører og lastbilchauffører, der kører i og ud af de berørte regioner. Læs alt hvad du behøver at vide her*.

04.02.2020

Der er ikke kun indtjeningsmuligheder i godstransport, men også i ledig lagerkapacitet.

Julen er knap forbi og allerede er næste sæsonhandel i fuld gang – påsken. Lageret er ved at være godt fyldt op, og snart er der ikke en eneste ledig kvadratmeter tilbage. Der er ingen ledige lagerarealer tilbage nogen steder – lader det til.  Herudover kan det være en tidskrævende og dyr affære at lede efter passende lagerudlejere. Ville det derfor ikke give utrolig god mening at forbinde udbydere af lager- og logistikarealer med potentielle aftagere? Online, hurtigt og enkelt?

11.12.2019

Digital logistik - next level

Når alt kører, befinder logistikken sig i idealtilstand. For på den måde udnyttes tid og rum for hver meter af Supply Chain'en. For at det skal fungere, skal ikke alene de meget forskellige præstationskomponenter som transport, omsætning eller lagerlogistik gribe problemfrit ind i hinanden. Lige så vigtigt er det at kunne planlægge, styre og kontrollere sine processer gennemgående ud over en virksomheds grænser. I realtid. Og med størst mulig gennemskuelighed.