24.03.2017

Telematikudbyderen Ctrack er nu også tilgængelig som trackingløsning hos TimoCom

To kæmper går sammen om ny service

Erkrath, Tyskland 24.03.2017 – IT-tjenesteudbyderen TimoCom stiller allerede over 200 telematiksystemer til rådighed for sine kunder. Det er netop lykkedes at udvide listen med endnu en stor spiller inden for telematik, idet trackinggiganten Ctrack nu også er forbundet til Europas største transportplatform.

Ctrack er en del af koncernen Inseego Corp (Nasdaq: INSG) og har solgt mere end 1.000.000 systemer i seks forskellige kontinenter i over 55 lande. Dermed hører Ctrack til blandt verdens førende udbydere af telematikløsninger. Visionen: At tilbyde innovative løsninger, som forbinder mennesker og informationer på en enkel og ukompliceret måde. Netop af den grund var det et logisk skridt for den store telematikudbyder med hovedsæde i Sydafrika at lade sig integrere i Europas største transportplatform via interface: "Som udbyder af SaaS-løsninger er vi en del af "Industri 4.0" og dermed også den støt stigende digitaliserings- og integrationstendens, vi netop nu oplever på tværs af alle brancher.  Vi ser det derfor som vores pligt at gøre det muligt for vores kunder også at anvende Ctrack in den digitale verden. Ved at integrere vores produkt i transportplatformen via interface sikrer vores fælles kunder yderligere fordele, og derfor var det en let beslutning at indgå et samarbejde med TimoCom", forklarer Maria Johanning, adm. direktør hos Ctrack Deutschland GmbH.

Merværdi gennem netværksintegration

Den integrerede trackingløsning forener alle gængse telematiksystemer på Europas største transportplatform. Det gør det muligt for kunderne at danne sig et overblik over de forskellige telematikudbydere uden at skulle skifte mellem forskellige programmer. Alle relevante positionsdata vises enkelt og overskueligt, hvilket især forenkler samarbejdet med underleverandører. Herudover opnås en høj grad af sikkerhed under hele transportafviklingen, idet det hele tiden er muligt at se køretøjets nøjagtige postion. Denne funktion udløser ikke kun en håndgribelig merværdi i forhold til forbindelsen mellem ordregiver og ordretager, men også mellem Ctrack og TimoCom.