07.03.2016

Større succes end antaget - TimoCom fremlægger tallene for 2015

Ordentlig kunde- og udbudsvækst på transportplatformen

Erkrath, 07.03-2016 – TimoCom har i det forgangne regnskabsår 2015 styrket sin position som Europas største transportplatform yderligere: De efterhånden over 110.000 brugere lægger dagligt op til en halv million kapacitets- og fragttilbud. Hvis man regner det ud for hele det forgangne år, betyder det: 68,1 mio. tilbud, som blev offentliggjort på platformen i 2015. Udmærkelser som "bedste varemærke 2015" og  telematik-giganten TomTom's "connect-award" ligger desuden også til grund for den øgede virksomhedsværdi. Også lanceringen af TimoCom messenger med allerede over 700.000 sendte meddelelser kan betegnes som en succes.

Kraftig stigning af kapacitets- og fragttilbud.

Virksomheden, som er beliggende i tyske Erkrath ved Düsseldorf, har mere end 400 medarbejdere og er med en årlig omsætning på 56,7 mio. EUR en af de mest succesfulde mellemstore IT-udbydere i hele Europas transport- og logistikbranche. Endnu mere interessant end forretningstallene og over 7.200 kontrakter med nye kunder er nok de 68,1 mio. kapacitets- og fragttilbud fra hele Europa, som blev offentliggjort på TimoCom platformen i 2015. Dette betyder en vækst på 16 procent i forhold til året forinden. Ud over den støt stigende kundekreds har de mange nye grænseflader også bidraget til væksten. Hele 13 % af de samlede kapacitets- og fragttilbud kom til takket være de nyt tilsluttede forbindelser mellem TimoCom-kundernes egen dispositionssoftware og transportplatformen. Ved hjælp af disse grænseflader overføres køretøjs- og fragttilbud fra virksomhedsinterne speditionsprogrammer med få klik direkte til TimoCom. Også trackingløsningen TC eMap®, som går på tværs af udbydere og efterhånden har mere end 170 europæiske telematikudbydere tilsluttet, giver en yderligere merværdi. Tilslutningerne gør, at der ikke længere skal skiftes mellem den valgte telematik-applikation og TimoCom-platformen og dermed spares tid.

TimoCom kunderne fortsat yderst tilfredse

Ifølge en meningsmåling konstaterede 25 % af alle kunder allerede i de første to uger efter lanceringen af den tilbudsrelaterede TimoCom messenger en væsentlig tidsbesparelse. "En fjerdedel af vores kunder oplyste, at de via messengeren kunne indgå handler hurtigere. Set i lyset af tilvænningsfasen er dette et vældig godt resultat", siger TimoCom Chief Representative Marcel Frings sammenfattende. Hidtil er der blevet sendt 700.000 meddelelser via business-chatten. "Vi skaber ikke kun en sand merværdi for TimoCom brugerne, men styrker også accepten. Derfor glædede det os meget, at 86 % af vores brugere allerede inden lanceringen følte sig godt informeret om det nye produkt", fremhæver Frings. Kundernes positive tilbagemeldinger afspejles også i prisen "Best brand 2015", som TimoCom blev valgt til for syvende gang i træk af ETM-forlagets læsere.

Yderligere innovationer for 2016 allerede i arbejde

Efter den regnskabsmæssige behandling af sidste år giver TimoCom Chief Representative Marcel Frings også en fremtidsudsigt på det, som ellers skal ske i 2016: "Efter at messengeren har banet vejen, vil vi i det indeværende år introducere et professionelt dokument management system. Desuden er vi i gang med at udvide vores aktiviteter i Storbritannien og Tyrkiet. Kort sagt: Vi giver den gas for vores kunder i hele Europa."

IT-udbyderen vil præsentere sin næste innovation rettidigt til den største transport- og logistikmesse IAA Nutzfahrzeuge 2016 i Hannover, Tyskland.