16.09.2016

TimoCom integrerer telematikudbyder nr. 200

Transportplatformens trackingløsning udbygges hele tiden.

Erkrath, Tyskland, 16.09.2016 – tre år efter udvidelsen af trackingfunktionen med ruteplanlægning og kørselsberegning går TimoCom skridtet videre. Denne gang gælder det branchens 200  udbydere af telematiksystemer, der skal tilsluttes platformen ved hjælp af webbase. Således kommer TimoCom sit endelige servicemål et stort skridt nærmere, nemlig at gøre det muligt for alle europæiske kunder at indhente den aktuelle status på deres køretøjer, for herefter hurtigt og enkelt at formidle informationerne videre til ordregiveren. Det hele mobilt og fleksibelt via transportplatformen.

Permanent udbygning af trackingfunktionen

Mange af TimoComs kunder bruger allerede trackingfunktionen. Det giver transparens, idet ordregiveren kan følge lastvognens rute og dermed bevare overblikket over sine varer. Takket være denne funktion er det ikke længere nødvendigt at ringe rundt for at finde ud af hvor lastbilen befinder sig.

Videreudviklingen af TimoCom trackingfunktionen er dog ikke en enlig svale, idet det er tanken at Europas største transportplatform løbende skal udbygges på alle områder.

"Sammen med firmaregistret og messenger gør trackingfunktionen det muligt at udbygge transportplatformens netværk yderligere og gøre logistikkæden endnu mere transparent", fortæller TimoCom Company Spokesman Marcel Frings. "Industri 4.0 er kommet for at blive, og derfor er det meget vigtigt for os at klæde vores kunder optimalt på til fremtidens transportmarked. Det gør vi ved at sætte skub i digitaliseringen samt diverse fremtidssynede projekter.  I den forbindelse ønsker vi f.eks. at give vores kunder adgang til telematikdata fra mange forskellige systemer, så kunden frit kan vælge sit foretrukne system."

Takket være en bredspektret anvendelsespalette og et støt voksende udvalg af integrerede telematikudbydere, har IT-serviceudbyderens allerede lagt en solid grundsten til denne vision.