25.08.2015

”Med fuldt læs” tilbage til Serbien

Emballageproducent satser på TimoComs fragtbørs

Erkrath, 25.08.2015 – For at finde det passende returgods fra Europa har Al Pack d.o.o. siden starten af 2014 benyttet TimoComs fragtbørs TC Truck&Cargo®. Emballageproducentens eksempel viser tydeligt, at også produktions- og handelsvirksomheder får gavn af transportbørsen.

Vejen til TimoCom

Al Pack d.o.o. er en serbisk emballagevirksomhed i Subotica. Her befinder ledelsen, fremstillingsanlæggene og en egen transportafdeling med 11 køretøjer til eksporter af de egne producerede varer sig. Al Pack d.o.o. blev grundlagt den 01/09-1994 og beskæftiger i dag 180 medarbejdere. En af dem er logistikafdelingslederen Roland Rudinski. Som den ansvarlige for hele virksomhedens logistikmanagement indeholder hans arbejdsdag opgaver som import- og eksportafviklinger, køretidsplaner og søgning af returlæs. Sidstnævnte har i øvrigt en kæmpestor betydning.

”Vores køretøjer er i årevis kørt tomme tilbage, når de var blevet læsset af i Europa”, fortæller han. Da Al Pack d.o.o. blev klare over de deraf resulterende konsekvenser, skulle der hurtigt findes en løsning. ”Vi ønskede herefter absolut at reducere vores transportomkostninger og deltage aktivt i den internationale varetransport. Derfor valgte vi Europas fragtbørs TC Truck&Cargo® fra TimoCom, som siden hen har hjulpet os med at undgå tomkørsler“, forklarer Rudinski.

Dette værktøj giver virkelig mening, idet 65 % af de producerede emballager eksporteres til forskellige industrier.

En platform, mange fordele

Nu har Al Pack d.o.o. allerede kendt til fordelene ved TimoCom transportbørsen i over et år og er yderst tilfredse: ”Fordelene ved TC Truck&Cargo® er den nemme og ukomplicerede oversigt over tilbuddene, mødet med nye logistikvirksomheder, reduktionen af de samlede omkostninger og de ekstra forretninger. Desuden hjælper fragtbørsen med at finde gods til returkørslen lige i nærheden, når man har læsset af”, siger Rudinski.

Så roser han endnu en særlig egenskab ved TimoCom:  ”Et andet positivt aspekt ved samarbejdet med TimoCom er medarbejderne. Uanset hvem jeg har haft kontakt med, så har medarbejderne hver gang efterladt et fantastisk indtryk. De er altid venlige og bestræber sig på at hjælpe. Desuden opfylder de alle krav.Det synes jeg også lige, man skal nævne.”

Som eksemplet med Al Pack d.o.o. viser, kan der med TC Truck&Cargo® hurtigt og nemt genereres ekstra forretninger og dyre tomkørsler kan undgås – ikke alene for fragtførere og speditører.