12.06.2015

TimoComs fragtbørs udmærket

TC Truck&Cargo® får BME kvalitetsstempel

Erkrath, 12.06.2015 – Europas førende fragtbørs, TC Truck&Cargo® fra TimoCom, er blevet udmærket med BME-kvalitetsstemplet inden for "transportindkøb". Det er allerede det andet TimoCom produkt, som er blevet certificeret af BMEnet GmbH, et datterselskab af det tyske forbund for materialeøkonomi, indkøb og logistik (Bundesverband Materialwirtschaft, Einkauf und Logistik e.V., BME).

"Vi glæder os enormt over BME's udmærkelse, for den viser, at TimoCom fragtbørsen TC Truck&Cargo® ikke kun scorer point med sin tilbudsmangfoldighed, men frem for alt med kvalitet. En kombination, som er enestående på markedet for transportplatforme", siger Marcel Frings, Chief Representative hos TimoCom. Eftersom spotmarkedsplatformen også har været frigivet for produktions- og handelsvirksomheder fra hele Europa i noget tid, havde den ansvarlige virksomhed for kvalitetsstemplet, BMEnet GmbH, undersøgt TC Truck&Cargo® ud fra et objektivt og standardiseret kriteriekatalog.
Resultatet: "Fragtbørsen TC Truck&Cargo® giver transportudbydere eller ordregivere yderligere forretningsmuligheder og bidrager til at optimere kapacitetsudnyttelsen ved hjælp af transportindkøb. På den måde undgås dyre tomkørsler, hvilket også er et plus for miljøet. Desuden giver TC Truck&Cargo® flere fordele og smarte ekstrafunktioner, som gør TimoCom kundernes daglige arbejde nemmere", begrunder BMEnet GmbH sin beslutning.
Sagt med andre ord: Hvis afsendende virksomheder søger efter et effektivt softwaresystem for deres logistik, finder de i TimoCom en kvalitetsgodkendt og markedstransparent udbyder.

TimoCom dobbelt certificeret
Med kvalitetsstemplet til TC Truck&Cargo® er TimoCom Soft- und Hardware GmbH nu allerede blevet udmærket to gange inden for området "software og platform“. Forinden var nemlig TC eBid®, onlineplatformen for transportlicitationer i hele Europa, blevet kontrolleret. Den har allerede siden 2010 været udmærket med BME-kvalitetsstemplet "fragtindkøb". Også her henviser BME til den store effektivitet, brugervenlighed og forøgelse af markedstransparensen.

BMEnet kvalitetsstempel: Godkendte kvalitetsstandarder
Kvalitetsstemplet fra BMEnet GmbH gives til integrative software- og platformløsninger til optimering af indkøb og logistik. Testen er baseret på standardiserede og neutrale kriteriekataloger med klart definerede krav. På denne baggrund gøres markedet mere transparent ved valget af softwaresystemer. Brugere opnår en sikkerhed for at anskaffe sig en software med godkendte kvalitetsstandarder. Omvendt kan de kvalitetsstemplede udbydere dokumentere deres produkters kvalitet over for deres kunder.