15.03.2017

TimoCom hjælper brugerne godt ind i det digitale logistikunivers

IT virksomhed præsenterer produktnyhed og serviceblog på Multimodal 2017

Erkrath, Tyskland 15.03.2017 – Allerede forrige år formåede TimoCom at begejstre messegæsterne på Multimodal, der med stor entusiasme greb chancen for at lære Europas største transportplatform bedre at kende. TimoCom er da også en sværvægter med sine 500.000 internationale kapacitets- og fragttilbud og mere end 110.000 brugere. Denne succes ønsker virksomheden at bygge videre på til årets messe i UK. TimoCom er derfor at finde på messen Multimodal igen i år, hvor teamet fra messestand 4080 i hal 4 vil fortælle om den nye up- og downloadfunktion i transportplatformen samt de to gratis servicetilbud, Update Pool og TruckBan. Disse nye funktioner er en yderst nyttig udvidelse af den digitale transportplatforms eksisterende serviceudbud.

Transparens og sikkerhed: går hånd i hånd hos TimoCom

Som pioner inden for området digitale transportplatforme har TimoCom fra starten været med til at præge udviklingen af programmer til kapacitetsoptimering i væsentlig grad. IT virksomheden har i den forbindelse ikke kun formået at reagere hurtigt på de mange markedsforandringer, som den stigende digitalisering har medført.  TimoCom har i over ti år desuden haft travlt med at forberede sine logistikkunder på de hastigt ændrede arbejdsforhold inden for transportsektoren, herunder den voksende betydning af networking og kravet om stigende transparens.  Denne fremsynethed afspejler sig også tydeligt i den nye up- og downloadfunktion samt de øvrige nye serviceydelser, som alle imødekommer forventningen om til hver en tid at kunne indhente oplysninger om forretningspartnere og produktnyheder på internettet.,

Maria Toft Madsen er Country Manager Northern Europe hos TimoCom, og sammen med sit team glæder hun sig til at præsentere virksomhedens nyheder live for messegæsterne på Multimodal:

"Den nye up- og downloadfunktion har den store fordel, at alle nødvendige dokumenter kun behøver at blive uploadet til firmaprofilen én gang. Det sparer tid i forhold til forretningsafviklingen. Fremtidige forretningspartnere kan tilgå de nødvendige dokumenter med det samme, i stedet for at skulle vente på at få dem tilsendt pr. mail eller sågar fax", forklarer Maria Toft Madsen.  "Når virksomheden vælger at uploade sine vigtige dokumenter til firmaregistret, præsenterer den sig samtidig som en seriøs forretningspartner, der beskæftiger sig med den digitale logistikbranches udfordringer, er åben over for moderne strukturer, og også forstår at udnytte de dertilknyttede servicetilbud."

Sikkerhed er selvsagt et afgørende aspekt, hvis virksomhederne med ro i maven skal gøre deres forretningsdokumenter tilgængelige i et digitalt miljø, og dette forhold tager IT-tjenesteyderen yderst alvorligt. "Adgangen til transportplatformen foregår udelukkende via en beskyttet SSL-forbindelse", forklarer Maria Toft Madsen.  "Alle vores servere befinder sig desuden i Tyskland, og er dermed underlagt verdens strengeste databeskyttelsesbestemmelser. På messen viser vi gerne de besøgende, præcist hvordan de forskellige funktioner fungerer, for på den måde at feje enhver tvivl af bordet."

Aktiv deltagelse i Logistik 4.0 – den nye teknologiske tidsalder

Helt fra starten har TimoCom udmærket sig ved at have en fremragende kundeservice, der tilbydes på hele 24 forskellige sprog. I september 2016 valgte TimoCom desuden at lancere servicebloggen "Update Pool", idet man også ønskede at tilbyde råd og vejledningen uden for den normale åbningstid. Her finder brugerne praktiske tutorials med billede- og videomateriale, der på overskuelig vis forklarer transportplatformens nyheder. Dermed imødekommer TimoCom vor tids trend om at gøre produktoplysninger tilgængelige på nettet, så brugerne har adgang til dem uanset tid og sted.

Nyeste skud på stammen hedder "TruckBan", og her kan brugerne informere sig om kørselsforbud for lastbiler over hele Europa. Dermed cementerer TimoCom endnu en gang sin plads som en af branchens vigtigste informationskilder. Via forskellige filtre og drop-down-menuer kan brugerne informere sig om gældende kørselsforbud i netop de lande og på de datoer, som er relevante for deres rute. Dette servicetilbud kører aktuelt i en betaversion og udbydes på 14 sprog, hvilket igen understeger TimoCom transportplatformens internationale rækkevidde.

Interesserede messegæster kan tage en snak med Maria Toft Madsen og hendes kollegaer Jan Bjerlestam og Mikael Andersson om dette og meget mere på Multimodal 2017 i Birmingham i UK, hvor de står klar til at besvare spørgsmål og lægge øre til ros og ris.