29.09.2015

TimoCom forbinder fragtbørs og trackingplatform

Køretøjer med tracking nu som søgekriterie for fragttilbud i nærheden

Erkrath, 29.09.2015 – Eftersom køretøjernes aktuelle position også altid bliver vigtigere i forbindelse med fragtsøgninger, forbinder TimoCom sin kalkulations- og trackingløsning TC eMap® med fragtbørsen TC Truck&Cargo® og skaber dermed en yderligere hjælp i kundernes daglige arbejde. På den måde kan brugere fremover vælge trackede køretøjer direkte i fragtsøgningen samt søge og få vist fragttilbud i området omkring køretøjets position. Desuden muliggør IT-udbyderen at overtage køretøjers position for en avanceret ruteberegning i TC eMap®, Europas største trackingløsning på tværs af udbydere med efterhånden mere end 150 telematikpartnere.

Via postnummer- og områdesøgningen er det allerede muligt at søge efter stedspecifikke tilbud. Med den avancerede fragtsøgning kan TimoCom-kunder nu endnu hurtigere finde fragttilbud i en radius omkring et tracket køretøj. Når brugere vælger et køretøj, bliver dets aktuelle placering til søgekriteriet i fragtoversigten. Alt efter brugerens individuelle kriterier tilgodeser funktionen i resultatlisten tilbud, som ligger i området op til 200 km rundt om køretøjet. Via "opdatér"-knappen kan brugere hele tiden ajourføre deres resultatliste. Samtidig opdateres også køretøjets positionsdata. Fordelen er, at manuelle indtastninger af positionsdata ikke længere er nødvendige. Desuden behøver brugere ikke længere at finde frem til køretøjets placering for overhovedet at kunne starte med fragtsøgningen. Om den nye funktion siger TimoComs Chief Representative Marcel Frings følgende: "Vores kunder skal hele tiden blive hurtigere til at finde fragter i nærheden af deres køretøj, f.eks. for at skaffe et interessant ekstralæs eller en reservefragt. Derfor er det så meget mere vigtigt, at vi udstyrer dem med den nye søgefunktion. Dermed kan de få vist alle positioner og straks tage kontakt til de passende udbydere."

Innovationer direkte i TC eMap®

For nylig fik kunderne også mulighed for hurtigt og nemt at tilføje det trackede køretøjs position fra den dagsaktuelle trackingoversigt via en dropdown-knap som startpunkt for deres ruteberegning. Fordelen ligger i, at de ikke længere er nødt til at indtaste adressen for positionen manuelt. Med den nye funktion kan brugere endnu hurtigere beregne fragtruten inklusive tilkørselsstrækningen. Alternativt er det muligt at få vist køretøjets placering på kortet og tilføje den som start af ruteplanlægningen. Som en tredje innovation skal også den automatiske overtagelse af køretøjer i frigivelsen nævnes. Hvis kunder ønsker at lade en forretningskontakt se køretøjets position i en kort periode, kan de via en dropdown-knap bruge funktionen "Opret frigivelse" i trackingoversigten. På den måde kommer man automatisk til menupunktet "Egne frigivelser", hvor det trackede køretøj allerede er valgt. Desuden har IT-udbyderen forbedret symbolerne og mouseover-effekterne til køretøjernes statusoplysninger.