09.05.2017

TimoCom er klar med den nye TC Transport Order®

Transportplatform bliver til transaktionsplatform

Erkrath, Tyskland, 09.05.2017 – så er hemmeligheden afsløret: TimoCom udvider Europas største transportplatform med en ny funktion! Når TC Transport Order® lanceres til sommer bliver det muligt for de mere end 120.000 TimoCom brugere af gennemføre komplette digitale transaktioner på platformen. Med denne milesten skaber TimoCom en fundamental merværdi inden for digital procesoptimering til glæde for kunderne.

Som noget helt nyt gør den nye funktion det muligt for forretningspartnerne at afvikle transportordrene direkte via TimoCom platformen. Dermed bliver den digitale kommunikation mellem ordregiver og ordremodtager langt mere effektiv. "Lanceringen af TC Transport Order® har stor betydning for den digitale videreudvikling af transportplatformen. Takket være de nye, digitale afviklingsforløb overflødiggøres behovet for eksterne programmer, og dermed sparer vores kunder frem for alt både tid og arbejdsgange", forklarer Gunnar Gburek, TimoCom Company Spokesman.

Digital transportforespørgsel og central forvaltning af transportordrer
Ved at afgive transportforespørgsler i TC Transport Order® er det muligt for ordregiverne at afgive parallelle forespørgsler hos flere forskellige partnere – i realtid og til dagsaktuelle priser.  Nu kan ordregiveren enkelt og bekvemt gennemgå de modtagne tilbud og udvælge det bedste.  De potentielle virksomheder får samtidig nye muligheder for at vinde flere ordrer. Via et "digitalt håndslag" afvikles ordren herefter i TC Transport Order®. Her har begge forretningspartnere adgang til en oversigt over alle transportordrer og den aktuelle status. Parterne kan når som helst forvalte disse transportordrer centralt gennem TimoCom platformen. Herudover modtager TimoCom brugere i fremtiden beskeder om relevante processer og statusændringer – disse beskeder modtages ligeledes direkte gennem transportplatformen.

Fra starten af juli bevirker TC Transport Order® en fundamental ændring af forretningsafviklingen mellem vognmænd, speditører og transportkøbere, og sørger dermed for en helt ny anvendelseskomfort i den daglige brug af TimoCom transportplatformen.