Snart 70 år på bagen og stadig moderne

Traditionsvirksomhed satser på moderne logistikløsninger

del på ...
25.11.2015

Erkrath, 25.11.2015 - Börjes Logistik & Spedition blev allerede grundlagt i 1947 og er fortsat et firma med succes den dag i dag.  En grund:  Virksomheden er altid parat til at tage imod moderne udviklinger og implementere dem.

del på ...

Hurtig reaktion og udholdenhed er efterspurgt

I sin 68-årige virksomhedshistorie har Börjes Logistik & Spedition oplevet mange forandringer i branchen.  Både dengang som i dag gælder det om at reagere, fortæller direktør Roland Johansson: "Udviklingen i branchen er hurtigere og hurtigere.  Den største udfordring består i at have øre og øje for forandringerne for at kunne tilpasse sig med kort varsel. Vi tilstræber hele tiden at tænke forud." Men hvordan forbliver en virksomhed konkurrencedygtig under sådanne forandringer? Johansson forklarer: "Vi er udholdende i konkurrencen, idet vi aldrig holder op med at fokusere på kvaliteten og miljøet. Vi skal kunne tilpasse os til miljøkravene og hurtigt ændre det, som vi har en indflydelse på." Johansson deler desuden gerne sin mening om det meget omdiskuterede emne cabotagekørsel i Skandinavien:  "Det er vigtigt, at alle spilleregler og love overholdes, det gælder uden undtagelse også for cabotagekørsel".  Johansson forklarer: "Cabotagekørsel, som udføres i henhold til loven, hjælper miljøet via reducerede emissioner og styrker konkurrencen via en forøget udnyttelse af transporterne."

Tilfreds TimoCom-kunde i over 10 år

For at kunne klare sig i logistikverdenens konkurrence er især transportplatforme som TimoCom efterspurgte. I 11 år har Börjes Logistik & Spedition nu været kunde og har været tilfredse lige fra starten:  "Vi opdagede med det samme, at TimoCom tilbyder et rigtig godt basisprodukt og har gode ideer for fremtiden.  Vores vurdering var nok helt rigtig, fordi TimoCom jo også er markedslederen blandt fragtbørserne i Europa i dag med TC Truck&Cargo®. Alt efter markedssituationen lægger vi 75 til 100 tilbud i transportbørsen om måneden. Desuden er produktet yderst pålideligt. Vi har også været virkelig tilfredse med TimoComs inkassoservice, de få gange vi har været nødt til at gøre brug af den", fortæller Johansson.

Flere årtiers filosofi møder moderne logistiktjenesteydelser

Börjes Logistik & Spedition blev grundlagt for 68 år siden af Börje Johansson, far til den nuværende direktør, og er en familiestyret transportvirksomhed. For tiden beskæftiger virksomheden i alt 110 medarbejdere på hovedsædet i Nybro i Sverige og i den tyske afdeling i Erfurt. Börjes Logistik & Spedition har sin egen moderne vognpark med 45 lastbiler og omsatte sidste år for 215 millioner svenske kroner.

Virksomhedens hovedforretning er helt klart vejgodstransporten i Europa.  Desuden henvender firmaet sig også til voksende niche, nemlig eCommerce logistik inden for 3PL-segmentet.  Derudover gennemføres transporter med farligt gods som farligt affald eller ADR klasse 1.  Det særlige ved speditionsfirmaet er dog kombinationen af 3PL- og transporttjenesteydelserne for at kunne tilbyde kunder en <<onestop shop>>. For at sikre dette lægger medarbejderne stor vægt på pålidelighed, punktlighed, kvalitet, miljø, sikkerhed og lønsomhed. Især grundlæggerens citat afspejler dog de værdier og visioner, som danner fundamentet til den nuværende virksomhed:  "Kunden er ikke én, du behøver at imponere eller overbevise om, at du har ret. Kunden er en gæst, som du skal behandle sådan, som du også selv ønsker at blive behandlet."

TimoCom und Börjes Logistik & Spedition passer rigtig godt sammen.  Grund: TimoCom tilstræber altid yderligere optimering af produktudviklingen til kundens fordel, og Börjes Logistik & Spedition er altid åbne over for nye udviklinger, som de kan anvende effektivt i arbejdshverdagen.