02.02.2017

Networking på tværs af landegrænser

Logistik-serviceudbyderen Militzer & Münch satser på TimoCom

Erkrath, Tyskland, 02.02.2017 – Europas største transportplatform TimoCom er ikke kun kendt for sin effektive måde at forbinde fragt og transportkapacitet på, men også for at tilbyde sine brugere innovative netværksmuligheder og en forenkling af de digitale arbejdsgange. Disse fordele gør den internationale logistik-serviceudbyder Militzer & Münch gerne brug af.

I mere end 10 år har logistik-serviceudbyderen Militzer & Münch arbejdet sammen med Europas største transportplatform, TimoCom. "I TimoCom har vi fundet en pålidelig partner, som understøtter os aktivt i vores daglige arbejdsopgaver inden for vejtransport", forklarer Tom Rosman, forretningsleder hos M&M Militzer & Münch GmbH. Som et eksempel på dette er virksomhedens eget transportmanagement-system for nyligt blevet tilkoblet transportplatformen via TimCom grænsefladen TC Connect. Dermed overføres fragt- og kapacitetstilbud fra nu af automatisk til fragtbørsen. "Takket være integrationen af vores disponeringssoftware oplevede vi store tidsbesparelser allerede efter kort tid. Hertil kom en forenkling af vores arbejdsprocesser." Transportplatformens up- og downloadfunktion til dokumenter er i vores øjne endnu en vigtig optimering. Vi opfordrer alle vores partnere til at uploade de mest efterspurgte dokumenter, så vi altid har dem lige ved hånden. Det kræver færre arbejdstrin og baner vejen for en mere digital og frem for alt papirløs arbejdsform. Det hjælper os med at spare på ressourcerne i hverdagen", forklarer Rosman videre.

Networking på tværs af landegrænser

Logistik-serviceudbyderens hovedsæde ligger i St. Gallen i Schweiz, og virksomheden beskæftiger godt 2.000 medarbejdere fordelt på ca. 100 regionale afdelingskontorer i omkring 30 lande. Udover disse regionale afdelinger har Militzer & Münch opbygget et stort netværk af foretrukne samarbejdspartnere, som virksomheden gerne trækker på i forbindelse med ordreafgivelser. Det giver et større virvar af forskellige sprog og kulturer. For at forbinde alle med hinanden har TimoCom indrettet en lukket brugergruppe eksklusivt for denne virksomhed. Her er det muligt at administrere ordreafgivelser og udveksle informationer enkelt og ukompliceret. Princippet er ganske enkelt: Gruppens medlemmer afgiver her deres fragttilbud, og disse er indledningsvist kun tilgængelige for Militzer & Münchs egne afdelinger. Efter et nærmere fastlagt tidspunkt vises fragttilbuddene nu også til netværket af foretrukne partnere. På den måde kan Militzer & Münch genskabe sit eget internationale virksomhedsnetværk på TimoCom platformen, og derved forbinde samtlige aktører på tværs af landegrænser.