19.09.2018

IAA Commercial Vehicles 2018: TIMOCOM tager førertrøjen på og indfører det nye Smart Logistics System

Erkrath/Hannover, Tyskland, 19.08.2018 – For 8. gang i træk er TimoCom at finde på den tyske messe IAA Commercial Vehicles 2018 i Hannover. Dette år har TIMOCOM dog noget helt særligt i ærmet. Virksomheden bruger branchens vigtigste messe for mobilitet, transport og logistik til at præsenterer sit nye, fleksible logo. Som branchens første Smart Logistics System er virksomheden nu synonym med begrebet Augmented Logistics.

I mere end tyve år har TIMOCOM sammen med sine kunder ændret og digitaliseret logistikbranchen. Nu fortsætter virksomheden sin udviklingsrejse og transformerer endnu engang sig selv og branchen. Grundlaget for denne forandring er en nu virksomhedsvision- og mission. TIMOCOM tror på en verden uden logistiske udfordringer, og gør det derfor til sin mission at skabe en smart, sikker og enkel logistik. Denne strategi afspejler sig naturligvis også i den nye brancheidentitet.

Men hvilke relevante faktorer tager denne nye transformation så helt præcist udgangspunkt i?

Smart Logistics System

Ansgar Max, IT Director, forklarer her virksomhedens forvandling fra fragtbørs til banebrydende system for fremtidens logistik. "TIMOCOM har længe været meget mere end bare en fragtbørs eller en platform, der kun fokuserer på transport. Det nye Smart Logistics System er summen af mange forskellige funktioner, serviceydelser og grænseflader. Teknisk set er der tale om micro- eller REST-services, docker-containers og orkestreringsværktøjer som Kubernetes.
Ved at gøre brug af continuous integration og continuous delivery samt vores agile udviklingsprocesser, er vi i stand til at reagere utroligt effektivt på markedets skiftende behov. "For TIMOCOM er det nye Smart Logistics System et logisk skridt, når man som os ønsker at give kunderne alle fordelene forbundet med en intelligent serviceydelse.

Fremtidens Augmented Logistics

TIMOCOM har i mange år været kendt for sin evne til at "bringe fragtbehov- og kapacitet sammen“. Kunderne vil også fortsat have adgang til merværdien og fordelene ved Europas største fragtbørs. "Augmented Logistics" understøtter platformens mere end 127.000 brugere og deres logistikprocesser endnu mere fleksibelt og effektivt end før. Virksomhedens talsmand, Gunnar Gburek, forklarer betydningen af dette strategiske begreb, som TIMOCOM desuden har været med til at præge: "Vi fokuserer hele tiden på yderligere automatisering af logistikprocesserne og den nemmest mulige tilkobling af kunderne til vores system. "Augmented" står for "udvidet", "forbedret", "forstørret". Samtlige digitale videreudviklinger af vores system gør processerne ude hos kunderne mere intelligente, hvilket igen øger kundernes konkurrencefordel. Derfor fokuserer TIMOCOM fremadrettet i endnu højere grad på udvidelsen af vores Smart Logistics System og en endnu bedre integrering af vores og kundernes systemer.

Fleksibelt logo og ny brandidentitet

Det nye fleksible logo afrunder den visuelle side af den nye brandidentitet. Pélagie Mepin, leder af marketingafdelingen, fortæller om det nye innovative logo: "Vores nye logo udtrykker vores selvforståelse som førende og frem for alt fremtidsorienteret IT-virksomhed inden for logistik. Derfor har vi helt bevidst valgt et moderne, fleksibelt design. Med det nye logo ønsker vi at afbillede alsidigheden og dynamikken hos TIMOCOM, i logistikbranchen som helhed og særligt hos vores mere end 40.000 kunder." Det fleksible logo lader TIMOCOM implementere en endnu mere målrettet og specifik kundekommunikation.

TIMOCOM løftede officielt sløret for sin nye brandidentitet på IAA Commercial Vehicles 2018 i hal 13 ved stand C29. Her kunne de besøgende på Tysklands førende logistikmesse blive klogere på TIMOCOMs nye strategi og de mange muligheder i det nye Smart Logistics System.