06.02.2015

CSC Freight kører tomme flasker uden tomkørsler med TimoCom

Fra en flaskes dagbog

06.02.2015 - En uge fra en flaskes dagbog. Fra fest, til dagen derpå, til genbrugscontaineren. Transporten til flaskegenbrugsstationen og videre til ny påfyldning.

Lørdag

Sikke en fed aften!  Jeg var til en fødselsdagsmiddag med fire veninder.
Her mødte vi den lækre Jameson fra Irland og en supersej russer, hvor jeg bare ikke lige kan komme i tanke om navnet. Med så mange gæster går der selvfølgelig ikke lang tid, før du er tom og bliver sat ud til siden. Men den næste fest kommer helt sikkert, og flasker som jeg bliver som bekendt genbrugt op til 8 gange.

Søndag

Brusen er gået af. Som flaske er dagen derpå meget værre. Man står i hjørnet, er fuldstændig tør og er blevet kold om flaskebunden, fordi en eller anden idiot har trukket mærkatet af. Det er på høje tid, at nogen afleverer mig i flaskecontaineren. Forhåbentlig sender Claus fra CSC Freight ApS sine chauffører ud igen i morgen. Han håndterer over 1600 læs flasker for Dansk Flaskegenbrug A/S, kendt i udlandet som Danbottle A/S. Ikke dårligt for en enkeltmands-speditionsvirksomhed.

Mandag

Der er dog intet bedre end et roadtrip med CSC Freight køretøjerne. Dejligt at se så mange af de gamle kendinge igen. Dansk Flaskegenbrug/Danbottle sørger for, at vi alle sammen viser os fra vores bedste side igen og igen. Her arbejder 60 mennesker fordelt over Glostrup, Holeby, Randers og Vestbjerg. De sørger for alt, hvad der kommer før og efter transporten – kort og godt for hele cyklussen.

Tirsdag

Jeg læste engang, at 5 % af os flasker ikke overlever genbrugsproceduren. Det er ikke mange, når man tænker på, at folk først smider os ind i en container og at vi så først bliver smidt ind i en transportlastbil og derfra videre på et lager. Men CSC Freight-chaufførerne er ægte gentlemen. De ved, hvordan man behandler en flaske af format.

Onsdag

Jeg trænger virkelig til et bad. Hvor er det godt, at vi i dag bliver kørt hen til et flaskerensningsfirma, som Dansk Flaskegenbrug/Danbottle samarbejder med. Her bliver vi altid skuret og skyllet godt og grundigt igennem. Den gamle Johnnie siger altid, at det føles som at være i et bilvaskeanlæg, men jeg foretrækker at kalde det for vores flaske-hamam. For efterfølgende føler jeg mig altid som født på ny.

Torsdag

I dag er den store afskedsdag kommet. De fleste flasker skal tilbage igen til deres påfyldningslande såsom Spanien, Italien eller Frankrig. Den lille opstrammer har fortalt mig, at CSC Freight ApS altid arrangerer den internationale returtransport via TC Truck&Cargo® fra TimoCom. Det er åbenbart markedets førende fragtbørs i Europa, og man kan dagligt vælge blandt op til 450.000 tilbud. Så er det ikke så mærkeligt, at CSC Freight samarbejder med TimoCom – det forstår selv en flaske som mig.